Moeders van macrosome baby's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door 2g4e, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Omdat er geen apart gedeelte is voor macrosomie, heb ik besloten een apart topic te gaan maken in het "club" gedeelte.

Voor moeders met macrosome baby's en/of voor aanstaande moeders met een verhoogde kans op macrosomie.

Voor degene die niet weten wat macrosomie is:

Vanmacrosomiewordt gesproken indien hetgeboortegewicht van een pasgeborene te hoog is in vergelijking met het gemiddelde gewicht van een pasgeborene. Dit kan als gevolg van genetische predispositie, als ouders ook groot zijn. Meestal is de oorzaakdiabetes (type I, II ofzwangerschapsdiabetes ) bij de moeder.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Even een abo nemen :)

3. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier een dochter die vrij groot was met de geboorte. Ik heb de bevalling als zeer heftig ervaren (vacuüm en schouder blijven hangen). Vond t wel fijn dat t niet zon klein meiske was. Alleen krijg ik nu de hele tijd van cb te horen dat ze te zwaar is.

En nu weer zwanger en kans bestaat dat ik weer een grote eruit moet persen. Ik krijg groei echo richting het eind maar ja dat biedt ook geen garantie en er is gesproken over ks mocht t zover komen dat deze echt te groot is. Indien natuurlijk bevallen krijg ik alvast een knip. Ik ben dus heel benieuwd hie t gaat lopen.

4. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Oja geen reden voor macrosomie hier gevonden maar suiker wordt uiteraard weer in de gaten gehouden. Ikzelf ben aardig klein: 1.62 en man is gemiddeld.

Deel Deze Pagina