Ze is ondertussen alweer 4 weken oud, maar ik was het hier vergeten te melden. (oops!) Na een snelle bevalling van ongeveer 5,5 uur is onze kleine meid TARA geboren op vrijdag 06-11-2009 om 22:33u. Ze woog 2860 gram en was 48cm lang. De hele dag was het allemaal al aan het rommelen. Lichte krampen, erg onregelmatig. (1 uur, 10 min, 2 uur, 1,5 uur, kwartier, geen pijl op te trekken) Heb 's middags nog zitten knutselen (raamdecoratie voor de kleine meid) Om 16.45u kreeg ik de eerste pijnlijke wee. Vanaf 17.00u waren ze meteen regelmatig om de 3 minuten. Iets voor 18.30u heb ik de VK gebeld. Moest de centrale bellen, dus ze zouden haar naar mij laten bellen. Toen braken mn vliezen en terwijl ik op de wc zat, belde de vk mij terug. Ze zou er rond 19.15u zijn. Mijn vriend kon mijn pijn niet meer verdragen en heeft de GeboorteTENS bij mij geinstalleerd (aanrader!!) Om 19.15u had ik al 3 / 4 cm ontsluiting. De vk zou 2 uurtjes later weer terugkomen (21.15u), maar ik heb mijn vriend om 20.15u maar weer laten bellen, want ik had persdrang. 20.30u was de vk er weer en had ik al 8 cm ontsluiting. Om 21.30u mocht ik eindelijk mee gaan persen. Helaas maar een minuut of 10. Moest toen op mijn zij gaan liggen, want de harttonen van de kleine bleven laag tussen de persweeen door (navelstreng bekneld). De vk wilde het zekere voor het onzekere nemen en naar het ZH gaan. (daar gaat je wens om lekker thuis te bevallen!) Om 21.45u vertrokken en om 21.55u was ik op de verloskamer. (3 persweeen weg moeten puffen in de auto, das benauwd!!) Omdat ik tijdens de laatste paar persweeen de kracht niet meer had (althans, dat zei ik: Ik kan niet meer!) besloot de gyn een knip te zetten om te helpen, de navelstreng zat nog steeds klem, dus moest er echt geholpen worden. De gyn zette de knip, reikte naar achter om de schaar weg te leggen en kon daarna Tara maar net opvangen. 22.33u was ze er dan! Binnen een kwartier hebben we haar aangelegd.. geweldig toch! De knip is door de snelheid nog een stukje doorgescheurd, wat resulteerde in een sub-totaalruptuur. (klein stukje van mn sluitspier mee, niet helemaal gelukkig) De gyn wilde het onder narcose hechten zodat ik totaal ontspannen was ivm de sluitspier, dus moest ik naar de o.k. Gelukkig duurde het even, want het was spitsuur op de verloskamers en op de o.k. en kon ik met mijn vriend nog ruim 2 uur samen van onze kleine meid genieten. Om 1.15u ging ik eindelijk de o.k. op en om 2.15u werd ik weer wakker. Om 2.30u was ik weer terug op de afdeling en kon ik eindelijk mijn kleine meid weer in mijn armen houden. En nu laat ik haar niet meer los!