Mima kinderwagen? Of toch een Stokke, Joolz, Mutsy of Bugaboo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lavalamp, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    De titel zegt het al, wij twijfelen ontzettend over welke kinderwagen we moeten kiezen.
    Willen jullie alsjeblieft jullie ongezoute mening geven over onderstaande combikinderwagens? We vinden de volgende zaken sowieso belangrijk:
    - ergonomie
    --- zit kind mooi rechtop in wandelwagen?
    --- is het voor vrij lange personen aantrekkelijk?
    - soepel rijden
    - hoge zit/ligstand voor kind
    - handig en klein opvouwbaar
    - weinig of geen speling op wielen, duwstang of welk onderdeel dan ook.
    - geen rolstoel, rollator of golfkar gehalte.
    - voldoende bagageruimte
    - esthetisch vinden we een zwart onderstel mooi en van dat glimmende stof, zoals bij Tenson-jassenstof, juist niet mooi.

En kopen we een nieuwe of een tweedehands?
    We vinden het niet erg als er een krasje op het frame zit of dat er al een ander kindje in heeft gezeten. Wel moet het uiteraard schoon zijn en overwegen we sterk om een nieuw matrasje er in te kopen.
    Ons twijfel is voornamelijk gebaseerd op reviews waarin staat dat na verloop van tijd sommige onderdelen gammel worden of zelfs kapot gaan. Dat zou natuurlijk zonde zijn... Wat is jullie ervaring??

Hieronder ons overwegingen.
    We vinden de Mima Xari verreweg de mooiste kinderwagen. Super ontwerp, goede ergonomische zithouding voor kind, zitje en duwstang goed verstelbaar.
    Heeft iemand ervaring met de Mima? We horen graag alle voor- en nadelen van een ervaren gebruiker!

Verder scoort ook de Stokke Xplory bij ons hoog. Ik vind het stofje van de Stokke zo mooi (heb een hekel aan glimstofjes zoals bij de meeste andere merken momenteel hip is), maar vooral de ergonomie en de soepelheid bij het rijden vind ik top. Hoorde echter via reviews dat de banden snel slijten en hoorde tweemaal de klacht dat er speling kwam op e.g. de wielen. Verder overigens vrijwel alleen maar positieve reacties. Nog één nadeeltje; ze hebben alleen die vieze poepgrijs-kleurige onderstellen (zwart was mooier geweest, naar ons mening).

En de Joolz overwegen we ook sterk. Mooi (op dat lelijke glimstofje na dan (=persoonlijk, weet ik)), lange reiswieg, mooi hoog ook. Jammer dat de kleuren wat sober zijn (op rood na dan). Ik mis een witte met zwart frame en bruin leren duwdeel (zwijmel zwijmel)... O en de wagen liep ook lekker. Hoewel er heus reviews over de Joolz zijn, heb ik nog geen goed beeld van de wagen.

En dan de Bugaboo. Of de Bugaboo Chameleon of de Bugaboo Buffalo. Ik vind ze superhandig opvouwen en ook zeker niet lelijk. Verder rijden ze prima. Het enige onwijs grote nadeel vind ik de hoogte van de reiswieg dan wel het zitje. Vriendlief begint langzamerhand steeds meer voor de Bugaboo Buffalo (die net wat steviger is dan de Chameleon) te gaan. Ik ben nog niet overtuigd. Wie kan me wel overtuigen?

Tot slot de heel wat goedkopere Mutsy iGo, Mutsy Evo of Mutsy 4rider. Of een andere Mutsy natuurlijk. Ze zijn qua prijsklasse heel wat aantrekkelijker. Naar mijn mening geen mooie stof en sommige modellen hadden speling in de duwstang (vind ik irritant). Ennnn, zo las ik zopas op internet: Het kindje schijnt in het zitje nogal te hangen. Dat vind ik niet zo'n positief punt. Herkennen jullie dit?

Zou jullie ervaringen of meningen echt zeer waarderen!!!

2. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ik kan je alleen maar info geven Over de joolz day, aangezien wij die hebben.

Ik vind het een ontzettend fijne wagen, de reiswieg is lekker groot, zodat ze er lang plat in kunnen liggen. Dan krijg je de wandelwagen inzet, welke in 3 standen kan en er zit een 5 puntsgordeltje in. Zo zit onze dochter altijd lekker recht zonder eruit te hangen.
    Mijn man is langer dus als hij rijdt doet ie zonder moeite de duwstang hoger.

Wij hebben een zilver onderstel, omdat je daar minder vuiltjes op ziet dan een zwarte (maar dat is persoonlijk) en de jeans uitvoering qua stofje. Deze glimt niet gelukkig want daar hou ik ook niet van. Ook de kleur hebben wij weloverwogen gekozen, omdat je op lichte bekleding zo snel vuiltjes en kruimels van koekjes en sapvlekjes ziet. En het is gewoon een stoere wagen zo hihi.

Ook rijdt hij heel soepel en met een hand kan je m 180 graden draaien terwijl je in bv een looppad staat bij de HEMA. Erg prettig.

Inklappen gaat ook heel soepel en compact, we zijn ermee naar Italië geweest met een volgestouwde auto en hij paste overal makkelijk tussen.

Wij hebben de wagen nieuw gekocht, omdat ik dat persoonlijk iets fijner vond dan een 2e handse. Waarom? Geen idee, ik vond het een fijner idee. Zo heb ik nog garantie en de zekerheid dat als er iets mee is, dat ik terug kan naar de winkel.

Ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt :)

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier de Mutsy 4rider. Heel tevreden mee en geschikt voor lange mensen want de duwstang kan in standen omhoog. De Bugaboo valt denk ik af voor jullie want die is erg laag. Zelfs ik vond hem te laag met mn 1.64m. Mutsy is trouwens ook een vrij betaalbare maar wel goede kwaliteit. Je hebt keuze uit gewone banden of luchtbanden. Kind zit mooi rechtop, naar je toe of van je af. En je kan er een grote erg handige bagagemand/winkelmand bij kopen. Ik sta ervan te kijken hoeveel er elke keer weer in past :). Hij is niet heel klein inklapbaar volgens mij. De nieuwe Mutsy (geen 4rider) wel, zag er 1staan en die kan heel klein opgeklapt worden en ziet er trendy uit! Succes met je keus.

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier wil ik ook info weten over de Mima Xari.
    Zit hier als een derde komt te twijfelen over de Mima Xari, Stokke Xplory of Cruz of weer voor een bugaboo gaan maar dan de nieuwste.

De laatste kinderwagen die we hadden was een Bugaboo. Echt een superwagen! Alleen vind ik het fijn om een wagen te hebben waar een kind hoger in kan zitten voor bijv. op een terras als we ergens gaan eten ofzo.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    De duwstang van de bugaboo is ook in verschillende standen omhoog te zetten. Wij hebben de Donkey en zijn 1.82 en 1.86 en vinden hem niet laag.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb alleen ervaring met de Bugaboo Chameleon en daar zijn we echt zeer tevreden over. Stuurt super fijn, moeiteloos met 1 hand, maar toch ook zeer stabiel. Je manoevreert zo tussen smalle winkelgangen door. Verder zit dochter er prima in, reiswieg is ook lekker ruim. En hij klapt klein in, zodat hij in ons kleine autootje past (Peugeot 107). Zou hem zo weer aanschaffen als ik opnieuw moest kiezen. Ik ben zelf 1.70m en mijn man is 1.80m, dus wij zijn niet enorm, maar de hoogte vinden we allebei prima.

7. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties JacQie, Bloem, VeroniQue, Dubbelgeluk en Andrea!
    Ik vind het fijn om te horen wat andermans afwegingen waren/zijn voor een kinderwagen.
    Hmm, maar ik ben er nog niet helemaal over uit. :)
    Dubbelgeluk en Andrea, voelt het niet onhandig of raar dat jullie kindje wat dieper ligt in de Bugaboo?

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ik had niet zoveel keuze, aangezien ik een tweeling verwacht. Ik ben daarom dolblij dat bugaboo deze wandelwagen heeft. Deze springt er echt uit t.o.v. Andere tweelingwagens, maar die redenen zal ik je niet mee vermoeien ;)
    Stokke en Joolz hebben geen tweelingwagens, ach, hoe minder keuze hoe makkelijker je kan kiezen. Zo is het ook ;).

9. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hmm, daar heb je wel een punt JacQie...

10. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hej Veronique, zelf vonden wij de Stokke Crusi in de winkel toch niet zo mooi. Wel handig. De reiswieg is echt reuzereuze groot, wat handig is, maar niet bij vervoer. Verder vonden we het onderstel nogal rollator-achtig aandoen. Verder wel praktisch en rijdt ook lekker. Leuke stofjes ook.
    Stokke Xplory vinden wij wel mooi en ook praktisch. Jammer alleen dat de duwstang bij het inklappen niet nét nog wat kleiner kan worden ingevouwen. Verder is de boodschappenmand op het oog niet zo groot, bij uitvouwen blijkt hij nog best ruim trouwens, maar als je ook nog boodschappen mee wilt nemen dan moet je daar niet je luierspul in doen (zou volgens ons dan niet passen).
    De Mima Xari of Koba vinden wij mooi, maar nu zagen we dat het zitje vrij klein is en dat een kindje van zo'n 2 jaar er daarom niet mooi meer in zou passen (volgens plaatjes op internet, de voetjes steken dan voorbij de onderkant van het zitje wat niet goed is voor de zit van het kind). Dit heeft Stokke weer beter.
    Stokke en Mima zijn verder de kinderwagens waar je kindje (volgens kenners) het meest ergonomisch correct in zit (keurig rechtop, niet uitgezakt dus).
    Ik heb het idee dat bij Bugaboo en Joolz ook best goed zijn qua ergonomie, maar hier staan ze niet bekend om.

11. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ja, dacht ook al: Als ik een tweeling krijg dan wist ik het wel... Of de Bugaboo Donkey (toch) of de Mima Kobi. :D
    Volgens de echo's zit er echter gewoon eentje bij mij, wat het dus lastig maakt (qua kinderwagen keuzes). :)

12. Verox

Verox Niet meer actief

Voor ons werd het de Stokke Xplory.
    Voornamelijk vanwege de wendbaarheid. Hij kan goede scherpe hoeken maken en kan daardoor de draai maken in onze kleine gang.
    Verder vind ik het ideaal dat ik de wagen aan kan schuiven op een terrasje, en dat ons kindje zo lekker hoog (dicht bij ons) zit.
    Wij hebben een vrij oude tweedehands gekocht, en die voldoet prima aan onze verwachtingen, al moet hij zich natuurlijk nog bewijzen.
    Succes met de overweging!

13. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Wij hebben gekozen voor de mima..

Redenen:
    -Wij zijn beide lang, prettig dat onze baby dat dan ook wat hoger is.
    - banden hoef je nooit op te pompen
    - chocolade leer helemaal mijn smaak!
    - wiegbak wordt gelijk het zitje, besparing van ruimte

Waarom wij niet hebben gekozen voor een stokke is de prijs. Deze was duurder dan de mima.. Wel zelfde functies

Bugaboo vonden wij echt te laag

Mutsy vond ik een beetje gammel rijden.. Mima rijdt toch een stuk stabieler en fijner.

Joolz, heel leuk.. Maar de hele wijk loopt er al mee rond.

Succes.

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Wauw, dit had ik misschien wel over een paar maand kunnen schrijven Veratje!
    Kun je me ook je mening over de volgende overpeinzing geven?
    "De Mima lijkt ons dus ook geweldig, maar nu zag ik op internet dat grotere kindjes (peutertje van 2 ofzo) er niet mooi inpast en met de beentjes over het voetensteuntje hangt. Ik weet ook niet of het voetensteuntje überhaupt is aan te passen. Dat is mijn grootste twijfel momenteel over de Mima ..."

15. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Hi Jellebelle,

Eerlijk gezegd denk ik dat wanneer de kleine 2 jaar is, dat we dan overstappen naar een goedkopere buggy van quiny. Vaak omdat ze dan ook zelf vaak willen lopen + ruimte besparing in de auto etc.

16. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Nog iets: wij hebben ook de autostoel (maxicosi) van mima gekocht. Handig omdat je deze dan ook kan klikken op de kinderwagen.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hadden een stokke xplory en met pijn in het hart verkocht

Mijn man is 2 meter en kon prima achter het ding lopen zonder een zere rug te krijgen.
    Ik heb MS dus verminderd kracht maar kon er prima mee lopen en sturen.
    De boodschappentas is best groot (als je hem uitvouwt) en we hadden de luiertas erbij (was toen nog een rugtas die je aan de stang kon bevestigen).
    Wij hebben geen extreme slijtage bij de banden waargenomen, ja tuurlijk na 5 jaar zie je echt wel dat ze gebruikt zijn maar gewoon op een normale manier.

Het enige minpuntje toen was de regenkap, die moest ik er nog aanritsen maar dat is geloof ik alweer veranderd (denk dat ze er daar ook wel achter zijn gekomen dat het niet zo handig is om in een regenbui iets vast te moeten gaan ritsen).

ondanks dat hij grijs is zie je niet veel vuiligheid op het frame.

Ik weet niet welke auto je hebt want echt erg klein is het niet op te vouwen. Maar voor ons was dat geen probleem

18. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hé dames,

We zijn vanmiddag weer bij een babywinkel geweest en hebben nu eindelijk de Mima even goed kunnen bekijken. Mooi, maar hij rijdt niet zo lekker als de Stokke Xplory en damn toen zagen we de iCandy Peach. Op het oog niet echt mijn smaak, maar hij rijdt echt zoooooo ongelooflijk lekker! Het enige nadeel is dat de voetensteun niet in hoogte verstelbaar is, wel kantelbaar trouwens.
    Met pijn in mijn hart moet ik nu dus eigenlijk erkennen dat ik de Mima alleen nog zou willen omdat ze zo verdraaid mooi is. Maar we vonden andere wagens dus wel praktischer...

@Veratje: De verkoper vertelde nu ook dat de meeste mensen op een gegeven moment voor een buggy'tje gaan. Had niet gedacht dat dit nog moest, aangezien je een COMBIwagen koopt.
    Met de Stokke kun je nog het langst doen, maar ook daar heb je dikke kans dat je je kindje soms nog in een buggy of wandelwagen wil en dat hij/zij dan te groot is voor de combiwagen.

@Pluk: Dankje voor het delen van je ervaringen met de Stokke Xplory. Goed om te weten dat dus in ieder geval niet bij iedereen de banden zo slijten (hoor het op review site zo vaak). Hoe de regenkap bij de nieuwste Stokke zit, weet ik eigenlijk ook niet.

TUSSENSTAND: iCandy Peach of Stokke Xplory...

Beide super kwaliteit, duur, rijden lekker...

iCandy Peach: Super handig opvouwbaar, rijdt 't allerlekkerst van alle kinderwagens (vonden wij), klein opvouwbaar, beste uit test van Consumentenbond, stabielst, het zitje en de reiswieg liggen laag (in ieder geval veeeeeel lager dan bij Stokke Xplory).

Stokke Xplory: Ergonomisch beter voor kind dan iCandy, lelijker en groter onderstel (sowieso en ook ingeklapt), minder grote wielen dan iCandy, meerdere mensen hebben problemen met slijtage en speling in wielen (volgens internet reviews), handige snufjes bij te kopen, kind zit heerlijk hoog.

19. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Absoluut stokke! Wij hebben helemaal geen problemen met de banden. Hij is erg fijn als je kindje ook wat ouder is onze zoon zit er nog altijd heerlijk in en is 28 maanden. Nu onze tweede opkomst en zou echt geen andere wagen willen! Gewoon een super mooi design, wandeld heerlijk lekker licht en hij is heerlijk hoog zodat je je kindje dicht bij je hebt.

Enige nadeel is de prijs;) haha

20. Jil

Jil Lid

14 apr 2010
    26
    1
    0
    accountmanager
    Hoi

Ik heb een Joolz en helemaal blij met hem
    Ik lees niets over accessoires. Bij Joolz en Bungaboo heb je fleshouders , muggen netten, etc etc. En heel nl. heeft er een ok. maar dat is ook niet voor niets :)
    Ook past Joolz achterin je Aygo ( of 107 etc)
    Ik zou hem gewoon 2e hands kopen en ook weer verkopen dan heb je weinig kosten en alleen je hormonen roepen dat je alles nieuw moet hebben ha ha ha . Als je kindje wat ouder is dan is de quiny zapp xtra heel handig.

heel veel suc6

Deel Deze Pagina