Afgekolfde melk bewaren en vervoeren

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zonnetje3, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben heel benieuwd hoe andere moeders afgekolfde melk in de vriezer bewaren (wat voor bakjes oid gebruik je hiervoor) en voor de werkende moeders of moeders die onderweg zijn, hoe vervoeren jullie de melk?

Alle tips en handigheidjes zijn welkom!

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik bewaarde de melk in bekers van Avent en flesjes (van 150 ml). Daarin ging ging het ook de vriezer in. Daarnaast had ik een aantal kleine potjes (50 ml) uit het ziekenhuis, die we konden gebruiken om een flesje evt. aan te vullen.
    Ik had destijds flesjes van de Hema, omdat die mooi op mijn kolf van Medela pasten. Maar ik geloof dat de nieuwe flessen van de Hema een andere schroefdop hebben. Flesjes van Beldico zijn geloof ik ook niet zo duur en passen ook (die kleine potjes die ik had waren van Beldico).

Vervoeren deed ik in een minikoeltasje. Niet eentje die bij een kolf hoorde, maar gewoon zo'n simpel tasje waar ook zes blikjes bier/fris in passen. Ging prima met twee koelelementen erbij.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik bewaar de melk in de vriezer in deze flesjes.

Heb een koeltasje bij de kolf gekregen. Mocht ik melk gaan vervoeren zou ik ze daar in doen denk ik.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik ben go en krijg melk aangeleverd in een koeltasje met bevroren koelelementen. Ik zet het hier meteen in de koelkast.

De melk zelf zit in zakjes, in de flesjes die horen bij het kolfsysteem medela? Of in flessen van de hema. De ene moeder doet haar melk in de hema flessen, de andere in de zakjes en als het vers vsn de pers is in de flesjes die horen bij de kolf.

Als ik op stap ga en kindlief moet daar een flesje, dan neem ik het tasje met bevroren element mee. En ik neem dan iets mee waar in ik het kan opwarmen,ik vraag het dan in een restaurant of ik het met warm water mag vullen om een flesje op te warmen. Ideaal!

5. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Beldico flesjes 😀 Superhandig. Heb nu ook en aantal hemabakjes gevuld met kleinere hoeveelheden. Als het bevroren is wip ik ze uit het bakje in een ziplock diepvrieszakje. Ontdooi de kleinere hoeveelheden dan weer in een hemabakje.

Vervoer het altijd in een sixpack-formaat koeltasje met 2 koelelementen.

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik gebruikte de avent bakjes en als het bevroren wat drukte ik het ijsblok er uit en deed het in zo'n diepvrieszakje. Paste een paar blokken in en zo hoefde ik niet zo veel van die bakjes te kopen.

7. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Bij mijn medela kolf zat een tasje met vier flesjes en een koel. element genoeg om de melk de hele dsg te koelen als er een koelkast beschikbaar was zette ik ze daar nog in

Thuis goot ik het over in speciale borstvoedings diepvries zakjes ideaal want zo veel flesjes of bakjes zou ik niet willen kopen. neem ze wel van zacht kunststof. ze zijn er ook van wat harder folie achtig materizal maar die gaan in de vriezer snel kapot

8. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Hier beide keren kolf van Avent en daarbij behorende potjes van 150 en 180cc. Die hang je direct aan je kolf. Geen gedoe met overgieten etc. Kleine beetjes in 24 uur bij elkaar in, in de koelkast verzameld en dan in de vriezer.
    Nam klein koeltasje met 2 koel elementen mee.

Deel Deze Pagina