Alternatief voor plankje boven commode?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Amaryllis, Jan 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Eind april ben ik uitgerekend van onze tweede uk. Daarom gaat ons oudste moppie komende maand over naar haar nieuwe kamertje. Omdat ze nog geen 1,5 jaar is hebben we daar ook gewoon een commode neergezet, met aankleedkussen etc. Maar dit is een commode met deurtjes ipv lades, en die kan ze dus zelf openmaken. En aangezien ik geen zin heb om 3x per dag alle rompers weer op te vouwen en luiers te verzamelen hebben we besloten daar dus gewoon een speelgoedkast van te maken! Probleem opgelost, tot zover...maar nu! :)

Nu moet er dus een ander plekje worden gezocht voor de spulletjes die normaal in de commode zitten. De rompers en ander textiel kunnen gewoon in haar kledingkast, maar met de rest lijkt me dat niet zo handig. Want de luiers/tubes/flesjes etc. wil je toch even snel kunnen pakken! Op haar babykamer hadden we gewoon zo'n plankje boven de commode, maar daar kan ze inmiddels veel te makkelijk bij. En een mandje op de commode zelf...misschien voor de luiers maar ik weet niet of dat handig is voor alle spulletjes.

Wie heeft er een idee? Hoe zou ik de boel praktisch op kunnen bergen zonder dat dochterlief steeds met alles aan de haal gaat?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Hoe kan je dochter bij een plankje boven de commode? Als ze op de commode zit/ligt/staat ben je er zelf bij, toch? Een mandje op de commode zelf lijkt me veel 'pakgevoeliger'? Maar als alternatief misschien van die medicijnkastjes die op slot kunnen? Die zijn (bv. bij de Praxis) ook in leuke kleuren te koop.

Wat wij gedaan hebben is op alle deurtjes en lades die niet open mogen van die keukenkastbeveiligingsdingen gezet. Werkt prima. Al moet ik zeggen dat ze het sowieso niet probeert en dat terwijl ze wel in een groot bed staat, waar ze in principe zo uit kan (wat ze overigens ook niet doet ;)).

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Oh ja die beveiligingsdingen waren natuurlijk ook een optie geweest, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Maar ik heb nu al van alles gekocht om er een speelgoedkast van te maken...:)

Het gaat me er niet om dat ze er absoluut niet bij kan, want zoals je zegt zit ze niet in haar eentje op die commode maar zijn we er altijd bij. Maar nu staan er op het plankje allemaal tubetjes, van die lange smalle dingen die heel makkelijk omvallen. Dus met een graai ligt dan alles van het plankje af, en dat is gewoon niet handig. Vandaar mijn vraag ;) Ik ben dus op zoek naar een product of idee om ervoor te zorgen dat de boel makkelijk netjes georganiseerd blijft!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    In een mandje op een plankje? ;) (Heb ik altijd gehad, anders gooide ik het er zelf iedere keer vanaf. ;))

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Haha, soms is het zo simpel :D Ja dat kan natuurlijk ook!

En de luiers, heb je daar een idee voor?

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Soms is het inderdaad niet zo ingewikkeld. :D

Ik had de luiers in eerste instantie ook in een mandje op het plankje staan. Op een gegeven moment werden ze eigenlijk wat te lang daarvoor, dan gaan ze 'hangen', zeg maar...dus toen legde ik ze er gewoon in een stapeltje op. En de voorraad lag gewoon in de kast. Als het stapeltje bijna op was, vulde ik hem weer aan.

Inmiddels heb ik voor J. geen commode meer staan...of tenminste, hij staat er wel (ladenkast dan, commode staat op de babykamer), maar ik gebruik hem al maanden niet meer. De luiers liggen nu overal door het huis op stapeltjes (in de bovenste la van de ladenkast op haar kamer, in de woonkamer in de trapkast, in het toilet, op de badkamer). :D

7. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Wij hebben naast de commode 3 mandjes aan de muur hangen (met de bodem tegen de muur aan) en in de ene luiers, in de andere billendoekjes en in de derde de washandjes en hydrofiele luiers.

8. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Ik heb onlangs een gietijzeren plantenrekje op marktplaats gekocht. Deze ga ik wit (net als de andere accessoires) spuiten en boven de commode hangen.
    Hier wil ik alleen de spulletjes inzetten die ik dagelijks ga gebruiken. Luiers en doekjes laat ik op de commode staan.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ook een leuk idee! Waar heb je het rekje gekocht?

10. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    wij hebben een hangkastje, met deurtje bij de commode hangen.
    Deze heb ik ook wit geverft.

11. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hadden met 2 kids (14 mnd verschil) gewoon 1 commode. Die stond bij ons op de kamer dus had je ook geen last dat het andere kindje evt wakker werd. Maar wij hebben een commode met onder aan 1 kant een kastje en aan de andere kant 3 lades. En bovenop het leggedeelte waar je je kind verschoond hadden we een plankje en daarboven ook nog 2 kastjes om spulletjes in te zetten. Misschien dat je zoiets kunt maken/kopen?

12. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Een kapstokje met een tasje er aan? Ik heb wel eens van die stoffen mandjes gezien met een hengsel, die heb je vast ook wel met een rits er in bijvoorbeeld, of gewoon een toilettasje met een hengsel wat je daar aan kunt hangen.

Feit blijft dat je er inderdaad zelf bij moet blijven, hier wordt ook van alles altijd er af gepakt en dat moet ze gewoon leren...

Share This Page