Ik heb mijn oude wagen (Bugaboo Bee oud model) verkocht omdat mijn dochter van 1,5 er erg slecht in zat, ze zakte enorm onderuit, de meest rechte stand van de rugleuning was ook niet erg recht. Wel erg blij waren we met de hoog verstelbare duwstang en dat die vrij diagonaal liep, waardoor je niet tegen de wagen aanloopt als je grote stappen zet (en lange benen hebt). Nu wil ik graag, voor mijn dochter en voor de 2e, een Bugaboo Cameleon kopen. Maar heb daar nog 2 vragen over: - Blijft jouw dreumes of peuter mooi rechtop zitten erin, niet uitgezakt? (in de hoogste/rechtste stand)? - Vraag voor lange mensen (wij zijn 1.84 en 1.98): kan de duwstang wel hoog? En staat de duwstang zodanig naar achteren gericht dat je niet steeds tegen het stoeltje of het frame aan loopt? (Vraag 2 ga ik natuurlijk ook zelf nog in de winkel testen, maar m.n. vraag 1 is toch meer iets wat je op langere termijn ervaart)
Vraag 1: Thom zakte inderdaad wel eens wat naar onder, maar hij was lang en dun... Vraag 2: ik ben bijna 1,89 m en loop er heerlijk achter. duwstang op de hoogste stand en lopen maar. Heb er nu zelfs weer het bugaboard achter hangen en ook daar loop ik niet tegen aan.
Zodra ze goed rechtop konden zitten ging het goed. Zelf had ik alleen wel problemen met het voetenstoten met de cameleon en met een bugaboard was het helemaal een drama. Wij zijn overgegaan naar een bee, nieuwe model en vond dat juist prettiger.
Bedankt vast Marloes en Twinkle Star. Ja de Bugaboo Bee loopt in ieder geval heerlijk, dat vind ik ook Twinkle Star! Wat betreft lopen achter de Cameleon is het nog 1 voor, 1 tegen dus... ben benieuwd naar meer meningen.
Allereerst ik ben giga blij met mijn cameleon. Baby no3 komt er zo ook weer in. Wat betref onderuitzakken: deed mijn zoon ook een beetje, maar als je het sluitingsgedeelte (wat tussen de benen zit) goed naar achterzet, (door een lus) was het probleem bij ons over. En ik heb mijn beide kinderen eigenlijk altijd alleen maar met de beensluiting vast gezet. Hoogte: ik ben 1,71 maar mijn man 1,88 en die loopt er prima achter. Wij hebben een kidsit, daar loopt ik weleens tegen aan, maar ik kan er prima met 1 hand achter lopen. Hij loopt als een zonnetje. En nog iets, onze wagen, had een defect met de sluiting van de duwstang. En het zitgedeelte wou niet goed meer in de ligstand. Het viel nog onder de garantie, wij dachten de wagen zal worden in genomen en we krijgen een nieuwe sluiting en de drukknop( van de ligstand). Maar niets, we kregen gewoon een nieuw onderstel en nieuwe bovenkant!!!! Echt super service van bugaboo!
hij zakt idd wel eens naar onder maar ik zet hem nooit in de rechtste rechtop stand maar eentje schuiner.
Ik heb beide kinderwagens gehad en ze hebben allebei voor- en nadelen! Ik vond de Bugaboo Bee heerlijk lopen en makkelijk inelkaar te klappen. Het zitgedeelte vond ik alleen minder fijn omdat Jasper nooit goed rechtop kon zitten. De cameleon vond ik echt een super kinderwagen. Mijn man is een stuk langer en dan is de verstelbare duwstang wel erg fijn. Ik liep zelf nooit tegen de wagen aan en mijn man ook niet. Met een bugaboard erachter vond ik het helemaal niet makkelijk lopen, maar verder was hij wel handig met 2 kleine mannetjes. Ze zijn bij mij beide nooit onderuit gezakt, maar ik heb ook heel lang alleen de laagste en middelste stand gebruikt. De zit stand helemaal rechtop ben ik pas gaan gebruiken toen ze zelf goed konden gaan zitten. Ik werd het alleen zat om de wagen uitelkaar te moeten halen als ik m in de auto wilde zetten. Heel klein lullig iets, maar ik ging me irriteren haha! (Waarschijnlijk omdat ik m in onze vorige auto gewoon inelkaar kon laten staan en eigenlijk een soort van verziekt was hihi)!
De Joolz is misschien ook wel iets voor je. Vergelijkbaar model, de bak en het zitje zijn hoger, juist voor lange mensen erg fijn. De stokke xplory is ook hoog (in hoogte verstelbaar zitje ook). Die heeft ook geen horizontale stang bij de achterwielen, dus tegen de wagen aanlopen is niet aan de orde. Bij beide wagens is de duwstang ruim in hoogte te verstellen. Edit, de stokke is overigens wel echt een stadswagen, de Joolz is ook een fijne stadswagen, maar door oa de vering op 4 punten ook geschikt voor ritjes door het bos bv.
Alleen als mijn zoontje heel moe was zakte hij weleens onderuit in de cameleon. Ik ben klein, maar manlief is lang en loopt er prima achter. Het enige nadeel dat ik kan bedenken dat de cameleon heeft is dat als je de wagenbak erop hebt, het lastig is dingen in en uit het boodschappenmandje te halen (met het zitgedeelte erop is dit geen probleem meer)..Wij zijn er erg blij mee iig.
Kan alleen antwoord geven op de laatste vraag: mijn man is over de 2 meter, en vind de bugaboo heerlijk! Kan er goed achter lopen.
Maar de nieuwe bugaboo mee kan wel helemaal rechtop. Voordeel vond ik dat hij ook helemaal plat kan. Onze oudste sliep prima in het kuipje maar allebei onze meiden niet dat vond ik wel lastig. Daarom ook de bee gekocht en daar sliep ze super in dus de cameleon weg gedaan.