Wanneer....

Discussion in 'De babyuitzet' started by Cryptonism, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    zijn jullie begonnen met het aanschaffen van spullen?

Ik ben pas 6 weken. Ondanks dat ik nog niet in de 'gloria' (die houden we er echt in :D) ben, heb ik wel een aantal dingen aangepast. Uiteraard eerst mijn voeding. Maar ik kan niet ontkennen dat ik het ook wel leuk vind om naar wat leuke spulletjes te kijken. Alhoewel ik wilde beginnen met het afsluiten van een 'World of Warcraft' account voor de kleine :D:D:D:D, lijkt het me toch beter om eerst maar even andere prioriteiten te stellen.

Maar wanneer kan ik nou beginnen met af en toe wat leuks mee te sjouwen.

En dan nog een vraag. Wij zijn niet bepaald rijk. Zeg maar gerust bijzonder arm de komende drie jaar. Waar gaan jullie budgetshoppen maar toch dat het mooi is. Ik bedoel, bv een babykamertje. Het moet er natuurlijk super uitzien voor ons 'prinsje' of 'prinsesje'. Ik wil niet tweedehands, gewoon omdat het onze eerste is. Maar toch mooi en niet te duur.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,276
    10,997
    113
    mijn persoonlijke mening bij een beperkt budget is liever een mooi tweedehandsje dan een zo-zo nieuw iets. (ben zelf helemaal heppie met mijn A-merk tweedehands kinderwagen, de nieuwprijs had ik er nooit voor uitgegeven) Maar dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik ben zelf niet zo weg van de babymeubels van de IKEA, maar misschien dat het jouw smaak wel is? Is iig een stuk goedkoper dan de babywinkels. Je kan ook naar de gewone dressoirs daar kijken, heb ik ook overwogen (de HEMNES ladenkasten zijn volgens mij prima commodes) maar is gevetood door lief.

Over wanneer: gewoon wanneer je het leuk vindt en een goede deal tegenkomt? Ook afhankelijk natuurlijk van of je plaats hebt om alles te stallen tot je kleine het nodig heeft.

3. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

Oct 11, 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben pas na de 20 week echo begonnen met het aanschaffen van spullen. We konden een aantal spullen overnemen van familie ( wel 2e hands dus ;)). Verder koop ik kleding ect. zoveel mogelijk in de uitverkoop, dat scheelt al snel een hoop geld en koop ik niet alles in één keer maar als ik ergens een leuke aanbieding zie of toevallig ergens tegen aan loop.
    Waarom wil je geen tweede hands meubeltjes? Daar is niks mis mee hoor. Wij hebben het ledikantje wel nieuw gekocht ( ikea) want we moesten onverwachts en snel een andere, commode en wieg konden we van familie gebruiken. Kinderwagen via marktplaats. We hebben wel gekeken naar nieuw maar dan kwamen we op een wagen van toch mindere kwaliteit en minder gebruiksvriendelijk. Dan hebben we liever een 2e hands.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,159
    8,892
    113
    Na de eerste goede echo zijn we echt actief rond gaan kijken. En zo rond de 20 weken zijn we gaan kopen. :)

Soms is een goed tweedehands iets inderdaad beter en mooier dan een budget iets. Zou gewoon overal rondkijken zodat je vast een beeld hebt van wat er nieuw en tweedehands te krijgen is en voor welke prijs. Dan kun je tzt een weloverwogen beslissing maken met wat het beste kunt halen. :)

5. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Wij hebben het kamertje ook 2e hands gekocht via mp. We waren meteen verkocht toen we gingen kijken, kamertje was pas een jaar oud, het rook zelfs nog als nieuw. Het is er ook absoluut niet aan te zien dat het een 2e handsje is, we kopen zelf wel even een nieuw matrasje erin. Wij zijn helemaal happy met deze aanschaf en dat we op deze manier toch wel aardig op d ekosten hebben kunnen besparen.

6. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    ik ben het trouwens met bovenstaande eens, die budgetkamers die je nieuw kan kopen vind ik soms erg tegen vallen, dan heb je wel een nieuw kamertje voor je kleintje, maar wat ik ervan gezien heb vond ik soms echt dat het ervan af straalde dat het een budgetkamer was. Ik heb ook eens een website op internet gezien waar je B keuze kamertjes kon kopen (ik kom helaas niet meer op de naam) dus dat zijn nieuwe kamertjes, maar waar dan net ergens een klein plekje met kleurverschil of zo inzit....

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je toch persé nieuw wilt kopen, dan is het een idee om toch ook op MP te kijken. Daar zitten ook regelmatig van die opkopers met advertenties, zij kopen dan restpartijen op of bijv faillissements partijen. Dan kun je redelijk voordelig nieuw kopen.
    Wij hebben een nieuw kamertje gekocht, voor € 800,= wat normaal gesproken zeker 1800,= kostte.... jaja we hebben een dure smaak ;)

Je geeft aan dat je de komende drie jaren krap zult zitten. Mocht je in budgetbeheer of WSNP zitten, dan is het misschien verstandig met je beheerder te gaan praten. Vaak wordt er voor dit soort omstandigheden een potje gereserveerd.

En bazuin vooral in het rond dat je zwanger bent... je krijgt genoeg aangeboden van andere mensen, scheelt je weer bepaalde uitgaven.

MN zusje en haar man en ook mn stiefdochter en man hebben een tweedehands kamertje gekocht.... nou bij beiden dus echt niet te zien dat ze niet nieuw waren hoor!

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Wij hebben eigenlijk de hele zwangerschap door dingetjes gekocht (nu ook weer), zodat we de kosten wat konden spreiden. Beide babykamers hebben we van MP en de enkele en nu de dubbele kinderwagens hebben we ook tweedehands gekocht. Ik heb zelf liever een kwalitatief goede en nette tweedehands babykamer als een nieuwe van slechte kwaliteit.
    Verder zou ik wat kleertjes betreft naar de sale kijken. Mijn ervaring is dat goedkoop vaak duurkoop is (uitzonderingen daargelaten). Ik koop liever een pakje van bijv Noppies van vorig jaar met 50% korting en die goed zit dan een pakje van de Zeeman die vaak niet goed geknipt is (een armsgat veel wijder dan de ander of scheef) of die heel snel uit model raakt.
    Als je goed zoekt dan kun je best veel mooie kleertjes vinden voor weinig geld.

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de tips!

Dat over dat tweedehandse is meer iets van mijn moeder. 'Het is je eerste kind dus..'. Mij had het op zich niet zoveel uitgemaakt. Kans is daarentegen wel weer groot dat mijn mams een hoop meebetaalt.

Tijd om eerst maar eens wat te internetten. Dan echo afwachten en dan kunnen we echt iets doen. Heb al wel een onwijs leuke schommelstoel gezien. Die gaat er komen! :p

10. leo1984

leo1984 Actief lid

Oct 9, 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met kopen na een goede 12 weken echo, maar na de 20 weken echo pas echt..

Wij wilde ook een nieuw kamertje, maar schrokken erg van de prijzen.
    Wij kwamen opeens een bedje die wij HEEL graag wilde van de prenatal tegen.
    Het was een showmodel van onbewerkt houd, wij zouden hem dus al moeten bewerken ook als hij nieuw zou zijn.
    Wij hebben dus het bedje gekocht, beetje geschuurd, bewerkt en het was als nieuw, maar het bedje heeft ons wel maar 150,- gekost..

Daarnaast hebben we een commode gemaakt van ladekasten bij de ikea die precies dezelfde kleur zijn als het bedje.
    Wij hebben de Malm!
    Een hangkast gebruiken wij niet de paar overhemden hangen wij in onze kast en de rest kan gewoon opgevouwen worden..

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @December: die site had ik inderdaad al opgeslagen. Ik persoonlijk vind dat ze er hele leuke spullen hebben.

Vooral een schommelstoeltje daar gezien dat ik zoooo leuk vind :O :D

12. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Wij zijn na de 13 weken echo de neutrale spulletjes gaan kijken/vergelijken en bij 16 weken hebben we bestelt.

Waar ik voor weinig toch aardig geslaagd ben ik kwaliteit was babypark en dan de koopjeshoek. Bijvoorbeeld van die wandplankjes, wippertje, badje etc.
    Ik wilde gewoon niet de hoofdprijs voor alles betalen.

Laat je in iedergeval niet gek maken door verkopers in de winkel en vergelijk en bekijk vooraf ervaringen en beoordelingen op internet. Verkopers komen soms met bang maak verhalen aan etc.

Babyfoon scheelde 30 euro of we hem bij prenatal of bij mediamarkt kochten precies dezelfde!
    Wij hebben gewoon steeds wat gedaan. Nu hoefden we geen commode en kledingkast want die hadden we al. Ik wilde wel een stevig bed dus die van bopita bij prenatal gekocht. Het matrasje is echter van ikea de best geteste traagschuim. Scheelde ook de helft.
    Mocht je meubeltjes/grote aankopen doen/bestellen zorg dat je een afspraak hebt dat je het kan annuleren wanneer het niet goed gaat. Prenatal/babypark en ook babydump doen dat wel even zeggen.
    Ben nu zelf 23 weken en alles is inhuis. Ben blij dat ik niet meer zo hoef te gaan shoppen en alles klaar is. Maar dr zijn er ook genoeg die na de 20 weken echo echt gaan shoppen. Wij hebben we de 3 maanden gewacht met grote aankopen.

Een vriendin van me is erg crea en die heeft meubels van marktplaats opnieuw geschilderd en heeft een super leuke kamer.

Van ons is dan de kledingkast en commode mijn oude babykamer geweest ook wit gemaakt. Daarbij wel een nieuw bed staat helemaal leuk. 2e hands maakt echt niet uit met meubels die een hoge kwaliteit hebben. Je kan ook mixen he een deel wel nieuw en een ander deel niet etc

succes en een fijne zwangerschap.

13. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Bij o.a. de babydump kan je spullen ook terugbrengen als er toch iets mis mocht gaan met je zwangerschap. (En je hebt daar ook laagste prijsgarantie voor als je een product tijdens je zwangerschap nog ergens anders goedkoper ziet) Zeker als je wat minder te besteden hebt is het juist verstandig om vroeg te beginnen zodat je de kosten een beetje kan spreiden over die 9 maanden.

Ik heb deze (EDLAND Ladekast met 6 lades - IKEA) ladekast gekocht bij de IKEA en doet prima dienst als commode. Als je bij een babywinkel een budgetcommode koopt betaal je meer en het zijn ook nog eens super gammele dingen. Terwijl deze kast lekker groot en stevig is.

Ook een goede aankoop voor mij is de mutsy transporter. (Persoonlijk vind ik het een hele mooie wagen). Het enige nadeel voor sommige mensen is dat de wandelwageninzet (het buggy gedeelte voor als je kindje straks wat ouder is) niet naar je toe kan staan. (Misschien als moeder zijnde iets minder, maar voor je kindje is het toch het leukst om lekker in het rond te kunnen kijken) Ik heb voor de wagen met wandelwageninzet, reiswieg en maxicosi 379 euro betaald. Er komt trouwens in april een verbeterde versie van deze wagen waarvan je de wandelwageninzet wel van je af en naar je toe kan zetten. De mutsy Evo, maar die wordt wel iets duurder.

En voor kinderwagens en kamertjes kan je in winkels ook vaak showmodellen kopen met flinke kortingen. Gewoon goed kijken of alles er netjes uitziet. (Zijn wel vaak oudere modellen, maar de meeste wagens veranderen toch niet heel veel.)

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    vrij snel eigelijk. Had er gewoon een goed gevoel over.
    Denk dat ik rond jouw termijn wel iets gekocht heb.

Ik was ook zo hoor dat ik sommige dingen nieuw wilde hebben. Ik heb een ruim budget dus dacht ach... maar soms vind ik het wel jammer dat ik sommige dingen niet tweedehands hebt gekocht. Je geeft een fortuin uit aan dingen die je maar een paar keer gebruikt.

Babykamer bijvoorbeeld kan je toch lekker fris schilderen? Ik zie eigelijk het verschil niet met nieuw... en de box ook.

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babypark heeft trouwens ook een outlet gedeelte. Voor kleinere prijsjes (maar nog steeds erg duur vind ik).

16. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij hebben voor onze dochter gewoon een pax-kledingkast en een malm-ladenkastje (commode) van ikea gekocht. Ook wij hadden niet zo'n groot budget en zullen dat ook nooit hebben, dus hebben we dit gekocht op de groei. Deze dingen zijn als ze 10 is ook nog prima. Met een paar accessoires, mobiel, gordijntjes, vloerkleedje maak je er zo een babykamer van. Het wiegje was mijn eigen oude wiegje opgeknapt door mijn vader :)

Later een ledikantje gekocht bij ikea. En nu heeft ze al een groot bed van 2meter. Omdat ik zo'n kinderbed veel te veel geld vind voor de tijd die ze erin ligt. Het is nu een halfhoog-slaper, van grenen. Dus als ze later een laag bed wil, kunnen we gewoon de poten afzagen ;)

En verder gewoon creatief zijn... Heb je iemand die handig is in je omgeving? Misschien kan hij een kastje omtoveren tot commode of een oude tafel? Wij zijn trouwens voor de grote dingen gaan shoppen vanaf 20 weken ofzo. Maar toen hadden we ook pas de ruimte ervoor.

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Na de termijnbepaling had ik wel al wat dingetjes aangeschaft, toen we het geslacht wisten, zijn we echt los gegaan haha. Nu heb ik voor de 2e ook al wat gekocht, maar met de rest wachten we nog even totdat we weten wat het is. ;)

Wat betreft 2e hands spulletjes, op MP staan echt mooie dingen hoor, waarbij je niet eens ziet dat 2e hands is. Zonde van je centjes om het dan nieuw te kopen toch?
    Wij hebben vorige week nog een wiegje gekocht op MP, het is dat we weten dat het niet nieuw is, want hij is echt prachtig! :)

Share This Page