Geweven draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ukkie1985, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb momenteel een geweven draagdoek te leen en op zich ben ik erg tevreden. Hij is makkelijk te knopen en mn dochtertje vindt het fijn om erin te zitten,
    Maar nu zakt ze na een tijdje wat naar beneden. Niet dat ze eruit dreigt te vallen, maar ze ligt dan gewoon een stukje lager.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb hem al ontzetten strak geknoopt.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, heb ik ook wel eens, ik trek de doek dan gewoon wat strakker aan en ff opnieuw een knoop er in.

3. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    ik heb het ook wel eens, met namen als ik hem op mn rug geknoopt heb. Ik trek dan ook alles even weer wat strakker aan en dan gaat het beter.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je schrijft dat ze er lager in ligt... Hoe knoop je? Liggend is niet aan te raden hoor!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier ook! Best irritant als ik weg ben vind ik, kan ik midden in de winkel dat hele ding weer recht gaan hijsen.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier maak ik dan alleen even de knoop los, hops even terwijl ik de doek aantrek en knoop 'm weer vast. Maar heb het eigenlijk maar zelden...

7. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je de doek echt strak genoeg geknoopt? Als je voorover buigt, komt je kindje dan echt niet van je los? En kun je je kindje, als je je hand op het ruggetje legt, nog dichter tegen je aandrukken?

Als je kindje nog een beetje los komt, of je je kindje nog dichter tegen je aan kunt drukken, dan heb je toch wel iets te los geknoopt. Dat is zo snel ook de enige verklaring die ik kan bedenken voor het uitzakken, ondanks dat je aangeeft dat je al heel strak knoopt.

8. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Ipv weer een nieuw draagdoektopic dacht ik dat het mss handiger was om hier in te breken (hier zitten iig al wat kenners!) Hier zijn er ook wat problemen op knoopgebied. Ik heb mijn zoon een paar keer geprobeerd in de rucksack te knopen. Ik weet dat de handigheid vanzelf komt maar het voornaamste probleem is dat mijn zoon tijdens het knopen continu zijn benen strekt waardoor het mij niet lukt een goed zitje te maken. Na het afknopen schieten zijn billen binnen 5 min uit de doek. Iemand tips?

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    lau,ja de dh knopen. ruck is mij bijna,nooit gelukt. altijd blote kontjes. er is wel een filmpje om een goed zitje te maken hoor, dan trek je, als je kindje op de rug zit, t zitje nog wat verder onder je kindje,echt tot in de knieholtes. dat doe je van voren.
    lode of marlett weten vast wel wel filmpje ik bedoel.

ts, wat lode zegt. maar ik heb ook vaak dat ik even aan moest spannen hoor.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Probeer eens de secured high back carry shbc , een double hammock dh of een double rebozo shoulder to shoulder drs2s die laatste is mijn favoriet kan ik echt uren mee dragen! Dan zitten er meer laagjes over en is het makkelijker knopen vind ik.

11. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    De dh heb ik een aantal keer geprobeerd. De kleine wurmt dan zijn armen eruit en gaat iets achterover hellen wat ik een beetje akelig vond aanvoelen (knoop ws nog niet strak genoeg?). De andere knopen ga ik eens bekijken. Dat wordt veel oefenen komend weekend! Bedankt voor de tips!

12. Lode

Lode Lid

23 aug 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de BWCC Ook wel bekend als 'babyjail' :D

Deel Deze Pagina