min. aantal keer kolven tijdens werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door daantje78, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hoi,
    Ik geef mijn dochter vanaf het begin bv, de dagen dat ik werk, de dinsdag en de vrijdag kolf ik de voedingen. Nu merk ik dat ik steeds meer moeite krijg met het kolven, het kost me meer tijd en ik ga er ook tegen op zien.
    Nu wil ik wel graag nog even bv blijven geven dus helemaal niet meer kolven tijdens werk word het niet maar ik zou wel graag minder willen gaan kolven. Wat is het minimale dat ik moet kolven om te zorgen dat de productie niet gaat terug lopen? ( kolf nu 3 keer)
    De voeding die ik eventueel te weinig zou kolven op werk wil ik gaan vervangen voor kv.
    Ik ben wel redelijk lang weg overdag, rond 7 uur geef ik m'n dochter nog de borst en ik ben om 18.00 weer thuis.
    Alvast bedankt,
    Danielle

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Vervelend dat je tegen het kolven opziet. Je kolft ook best vaak op je werk.
    Je zou ervoor kunnen kiezen om 1 keer te kolven op je werk. Ergens tussen de middag ofzo.
    Kijk wel even of je borsten niet te gestuwd raken dan.
    De dagen dat je niet werkt zou je in de ochtend tussen 2 voedingen in kunnen kolven. Deze melk kun je dan gebruiken voor de dagen dat je werkt. Je hoeft natuurlijk niet alle dagen extra te kolven, maar totdat je voldoende melk hebt.

Denk je dat je hier wat mee kunt?
    Groeten Rieneke

3. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Als mijn voeding er niet door terug gaat lopen zou het voor mij een goede oplossing zijn. Ben nu al bijna zo ver dat ik wil stoppen met de bv om maar van het kolven af te zijn.;)
    Ik ga het gewoon uitproberen, alvast bedankt!

4. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0

Deel Deze Pagina