Hallo iedereen. Ik ben nieuw hier, en ik zal even kort ons verhaal uitleggen. Sinds januari vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Toen ik na een jaar nog niet zwanger was, zijn we naar de gyn gegaan. Na enkele onderzoeken bleek dat ik geen eisprong had, en dat mijn man met een fout in zijn chromosomen zit. Door deze chromosoomafwijking hebben wij veel meer kans op een miskraam of een kindje met een handicap. De oplossing voor dit probleem is ICSI gecombineerd met PGD (dan testen ze de embryo's op deze afwijking nog voor ze worden teruggeplaatst). Volgende week begin ik met mijn spuiten Decapeptyl. Hier zal ik het verloop van de bahandelingen goed bijhouden. Iedereen nog veel succes gewenst! Groetjes
Hey Timonneke, welkom hier, ik mag als eerste een berichtje schrijven . Ik doe ook IVF met PGD, vandaar dat jou bericht me aansprak. Welke chromosoomafwijking heeft je man? Ik heb translokatie 13:14. Ik heb inmiddels 2 IVF / ICSI behandelingen achter de rug. Zit nu ff in het verwerkingsproces van de laatste, want die is pas afgelopen week fout gegaan. We hopen dat de volgende poging meer geluk brengt. Heel veel succes met je behandeling. Ik neem aan dat ze de PGD in maastricht doen? Of ga je naar Belgie? Liefs Hope
Heel veel succes en sterkte! Ik ga je volgen en ik hoop dat je snel dit topic weer mag sluiten Liefs Jinky
Bedankt voor jullie reacties, fijn om te weten dat er mensen met je meeleven. Hope, mijn man heeft dezelfde translocatie als jij hebt. Wij gaan de PGD in Leuven doen, want wij wonen in belgië. Ga jij in Maastricht dan? En is de uitslag van de gezonde embryo's wat meegevallen? Ik ben vooral bang dat er geen gezonde zullen bij zijn, zodat er geen terugplaatsing is. Wat jammer dat het bij jou vorige week is misgelopen. Zullen jullie snel een nieuwe poging starten of nemen jullie even rust? Iedereen nog veel succes gewenst! Groetjes, Timonneke
Hey Timonneke, Tja willen wij rust. Ik weet het niet, ik denk van niet. Ik wil graag weer vooruit kijken en de teleurstellingen achter me laten. We laten ons weer opnieuw inplannen, en zien dan wel of het te snel is of dat we meteen weer beginnen. Ben in ieder geval al aan de pil gegaan, dat is makelijker inplannen. Ik ga idd in maastricht. Ik ben daar zeer tevreden over. Wat toevallig dat jou man dezelfde translokatie heeft. Ik leer steeds meer mensen kennen met hetzelfde "probleem". Ik heb nog intensief contact met iemand die precies hetzelfde doet in maastricht met dezelfde translokatie. En op mijn topic is ook een Floor, die ook PGD doet, maar wel een andere translokatie. Hoe zijn jullie erachter gekomen? Ben je wel eerst zwanger geweest? Het aantal goede embryo`s, tja wil je dat echt weten? Ze hadden me op het begin gezegd dat 1 op de 6 embryo`s niet aangedaan zou zijn. Toen had ik de eerste poging maar 1 eicel, die gelukkig wel bevrucht werd en toevallig ook nog goed was. Dus ik dacht: het valt wel allemaal mee. Nu de 2e poging, had ik 12 eicellen, 11 bevrucht en van die 11 waren er maar 3 goed. De rest was allemaal aangedaan. En daar schrok ik wel van. Nu zag ik eindelijk wat die chromossomafwijking inhield. Hoeveel kans ik op een miskraam heb en nog erger dat er ook een kans op trisomie 13 inzit. Maar goed, je hebt maar 1 of 2 goede embryo`s nodig om zwanger te raken. Dus blijf positief. Helaas kunnen ze meestal geen embryo`s invriezen, door de PGD, is dat vaak onmogelijk. Nou meid, als je nog vragen hebt, vuur ze maar af. Ik ben alleen vanaf morgen 5 dagen er even tussen uit. Dus dan ben ik er vrijdag of zaterdag pas weer. Liefs Hope
Hey Hope, neen, ben nog niet zwanger geweest. Omdat ik na een jaar nog niet zwanger was, zijn we naar de gyn geweest. Ik had blijkbaar geen eisprong, en mannetje had soms goed zaad, soms zwak zaad. Ze hebben toen ook bloed genomen om eventuele chromosoomafwijkingen op te sporen. Na 8 weken kregen wij de uitslag... Ga je op vakantie dan? Als het zo is, veel plezier dan en genieten! Groetjes, Timonneke
Vandaag over een week mag ik beginnen spuiten, ik vind het best wel spannend... Hopelijk valt het beter mee dan dat ik me inbeeld Groetjes, Timonneke
Bij het bloedonderzoek van de ouders van mijn man is gebleken dat ook zijn moeder drager is van deze chromosoomafwijking. Dit is voor mij een soort "geruststelling" omdat zij het levende bewijs is dat je met die translocatie wel gezonde kinderen kan krijgen. Verder ben ik nog steeds bang aan het aftellen naar dinsdag, naar mjn eerste spuit... Groetjes
Hoi Timonneke, Ik zie dat je dinsdag begint met je Decapeptyl, heel veel succes! Ik zag eerst ook best op tegen het spuiten, maar dat is me uiteindelijk best meegevallen! Ik spuit altijd rond 18:00 uur 's avonds, dan zegt mijn vriend dat het weer junkie time is! Mijn vriend heeft een gebalanceerde translocatie van zijn 11e en 22e chromosoom. Vandaar ook dat ik zoveel miskramen heb gehad, dit was elke keer weer erg verdrietig, vandaar dat wij ons voor pgd hebben aangemeld, om zo de kans op een gezond embryo te vergroten. De eerste poging was in april, toen had ik 10 eicellen, waarvan op 9 biopsie en een tp van 2 embryo's. Deze hebben helaas niet gepakt. Ik had zo'n hoge verwachting van deze poging, maar helaas. Gisteren heb ik dus een terugplaatsing gekregen van 1 embryo, van de 10 bevruchte, waren er 9 met de ongebalanceerde afwijking. Die ene kan dus een normaal karyotype zijn, of gebalanceerd zoals mijn vriend ook heeft. Dit kunnen ze er zoals ik begrepen heb uit Maastricht niet uithalen. Vandaar dat ze bij een eventuele zwangerschap wel nog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie adviseren. Ik schrok hier wel weer erg van, je staat weer even met beide benen op de grond en je realiseert je dan, dat zwanger worden van een gezond kind via de normale weg wel erg lastig wordt. Ik hoop dat de embryo zich deze keer wel gaat nestelen, al was de kwaliteit van deze iets minder dan de vorige 2 die ik teruggeplaatst kreeg. Hou je op de hoogte, ik ben ook erg benieuwd naar jouw behandeling! Zit je in Maastricht, woon je daar in de buurt? Liefs Floor
Dat ze dat pas kunnen zien tijdens de zwangerschap, dat wist ik niet, ik dacht dat ik dat voor de terugplaatsing ging weten, maar dit vind ik ook niet erg. Morgen beginnen mijn spuitjes, ik vind het idd zeer spannend, hoop maar dat het goed gaat gaan. Ik laat zeker weten hoe het gegaan is. Dankuwel voor het duimen, en jullie allemaal ook nog veel succes gewenst! Hope en Floor, wij weten nu dat mijn schoonmoeder ook deze translocatie heeft. Zijn jullie op de hoogte of er bij jullie in de familie nog mensen zijn met de translocatie? Groetjes, Timonneke
Hoi Timmoneke, Succes morgen, wel spannend he? Na dat bij mij de translokatie is ontdekt, zijn ze op zoek gegaan in mijn gezin. 2 van mijn 3 zussen hebben zich laten testen en hebben het. Mijn moeder liet zich testen en had het niet. Dus is het heel waarschijnlijk dat mijn vader het had. Maar helaas is hij overleden en kunnen we dat nooit zeker weten. De rest van mijn vaders familie is ook overleden. Ik heb alleen een neef, hij is de zoon van de zus van mijn vader. Hij laat zich wel testen, maar woont in aruba, wardoor het allemaal niet zo soepel verloopt . Ik ben wel erg benieuwd, waar het ergens begonnen is. Liefs Hope
Hoi Hope, wel jammer dat je niet zeker kunt te weten komen of het bij vaders kant nog voor kwam in de familie. En je zussen, hebben die al kinderen of een kinderwens? groetjes