Goedemiddag, Ik heb een min-maxcontract van minimaal 3 uren en maximaal 32 uren per week. Ik werk wel elke week 30 uur per week. Hoe zit het met een min-maxcontract en zwangerschapsverlof? Wordt de zwangerschapsverlof berekend op basis van de 30 uren die ik elke week werk of op het aantal minimum uren wat in mijn contract staat? Ik hoor het graag en wacht uw reactie af. Groetjes, Essie85
Beste Essie85, Je vraagt hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt berekend. UWV gebruikt het Sociale Verzekeringsloon van één jaar voor de berekening van je zwangerschapsuitkering. We gaan hiervoor vanaf de voorlaatste maand voor de ingangsdatum van je verlof een jaar terug. Het gemiddelde dat hier uit komt is het dagloon. Je bruto uitkering is 100% van dit dagloon. Het maakt dus niet uit hoeveel uur er in je contract staat. UWV kijkt naar wat je daadwerkelijk hebt verdiend. Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare