Hallo, Eigenlijk zou mijn contract per 6 januari beeindigd zijn. Maar door omstandigheden heeft mn manager hem toch kunnen verlengen. Nu is het wel zo dat ik sinds juni 2010 een contract van 20 uur had. Door de bezuinigingen in de kinderopvang heb ik nu een contract van 15-25 uur gekregen. Maar ja werk is wek denk ik maar zo. Nu werk ik ongeveer standaard 18 tot 20 uur in de week. Ik heb van vorig jaar nog 65 compensatie uren staan. Nu stelde mijn manager voor om mijn compensatie uren te gebruiken om mijn contract tot het maximum aan te vullen. Kan dit wel? Volgens onze admin kracht kan dat nl niet. En dan nog een vraag: over hoeveel uur krijg ik straks dan mijn zwangerschapsverlof betaald? het gemiddelde aantal uren dat ik de maand ervoor heb gewerkt? of maar voor 15 uur? En nu loopt mijn contract tijdens mn verlof weer af. Nl 31 mei 2012 (dit is in overleg) en mijn vermoedelijke bevallingsdatum is 17-05-2012. Hoe zit dat dan met de uitbetaling?
Beste Nyncke, De hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering wordt berekend aan de hand van je inkomen. UWV gebruikt hiervoor het Sociale Verzekeringsloon van één maand of vier weken voor de ingangsdatum van je verlof. Het gaat dan om de laatste volledige periode. Het gebruik van compensatie-uren overleg je met je werkgever. Wil je meer informatie over de regels hiervoor? Neem dan contact op met een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket. Je werkgever vraagt de zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor je aan. Op het aanvraagformulier vult je werkgever in aan wie de betaling moet plaatsvinden. Je kunt er dus voor kiezen om vanaf de startdatum van je verlof zelf de betaling te ontvangen. Wil je dit niet dan kan je als je contract afloopt een wijziging van het rekeningnummer doorgeven. Actuele informatie over het einde van een dienstverband tijdens het verlof vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare