Hallo allemaal, Ik heb aan jullie een vraagje. Ik werk al een tijdje in een bejaardenzorgcentrum en ik heb daar een min/max-contract. Ik werkte erg veel, bijna fulltime voordat ik zwanger werd. Toen ik zwanger werd, werd ik ook erg ziek dus ik heb mijn hele zwangerschap niet meer kunnen werken. Ik kreeg van mijn werk toen 500 tot 700 euro per maand. Per 1 April liep mijn contract af maar ik kreeg een nieuw contract toegestuurd en het is dus gelukkig verlengt. Alleen nu kreeg ik tot mijn verbazing afgelopen maand maar 38 euro. Probleem dus want daarmee kom ik niet rond. Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb mijn werk gebeld maar mijn leidinggevende was er niet en het uwv was al gesloten. En ik dacht misschien weet iemand van jullie het toevallig. In ieder geval bedankt vast Liefs Amilah
heeft het misschien te maken met het feit dat je bijna met verlof bent? je hoeft nog maar 1 dag toch? of ben je al met verlof. in dat geval hebje maar echt vanaf 1 april tot je verlofag en de rest krijg je dan van UWV.
Ja misschien is het dat.. Ik denk dat mijn verlof nu net is in gegaan.. Ik ga morgen toch nog wel bellen.. Maar heel erg bedankt voor het meedenken, ik zat me weer veel te druk te maken
trouwens ik zit me net te bedenken dat als je ziek bent dat je zoiezo 6 weken van te voren met verlof gaat. Dus je bent al bijna 2 weken met verlof ik weet dit omdat ik zelf al heel lang ziek ben en ook een min max contract had. Met de nadruk op had want mijn contract is dus niet verlengd... maarja ik werkte er ook nog maar heel kort en feitelijk krijg ik nu veel meer van UWV dan wat ik verdiende doordat mijn vorige baan ong 2x zo hoog was qua salaris dus je hebt salaris gekregen tot en met 9 april
OK Ik vind het allemaal zo ingewikkeld. Dus ik krijg nu gewoon geld van het UWV? En dat krijg ik wel gewoon deze maand neem ik aan? Ik wist best dat ik zes weken zwangerschapsverlof had maar had niet in de gaten dat ik er al middenin zat haha..
als het goed is krijg je indd geld van het UWV, tenminste ik wel. maarja ik heb geen contract meer bel ze anders gewoon even./