Hoeveel dagen werken jullie/ gaan jullie werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door missym, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoeveel dagen werken jullie/ gaan jullie werken als jullie bevallen zijn?

Ik blijf 5 dagen werken en mijn partner zal dan op de kleine letten. Hij werkt voornamelijk in de avond dus dat is goed te doen.
    Wel veel, maar ik denk dat dat wel te doen is!

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ik ga 3 dagen werken. Zal dan evengoed wel wat missen en moeite hebben om naar mijn werk te gaan, maar moeten ook centjes binnenkomen,.

3. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik ga ook 3 dagen werken, leuk vindt ik het niet, maar zoals lique80 al zegt, de centjes moeten wel binnekomen. 1 salaris is bij ons niet genoeg.

4. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ook ik ga 3 dagen werken.
    Mijn man is beroepsmilitair dus helaas kun je dan niet standaard minder gaan werken. We willen wel proberen dat hij nadat hij van uitzending terugkomt ouderschapsverlof opneemt (1 dag in de week).

Voor mij zal 3 dagen werken wel even wennen zijn. Kan erg van mijn werk genieten maar ook van thuis zijn. Dus ben benieuwd. Was altijd wel werk verslaafd.

Maar ook hier geldt dat er gewoon geld moet binnenkomen.

Melanie

5. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik blijf net al nu meer dan Fulltime werken.
    Mijn vriend gaat wat minder werken, en ik werk een vaste dag thuis.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Na de geboorte van Lotte ben ik 3 dagen p/w gaan werken. Na ruim een jaar overgestapt naar 4 dagen p/w.

Wanneer ukkie 2 geboren is wil ik gaan freelancen zodat ik zelf mijn tijd kan bepalen..

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    ik blijf 24 uur per week werken, de ene week 3 hele dagen en de andere week 2 hele en 2 halve. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat voor mezelf ook wel genoeg vind, maar ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat ik zonder werk ook niet gelukkig zou zijn.

8. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    ik werkte 4 dagen en zal dat ook blijven doen. de leukste kanten van mijn werk zouden verdwijnen als ik minder zou gaan werken, dan wordt het meer routinewerk, en dat zou ik erg jammer vinden.
    lijkt me toch erg lastig om er straks niet continu voor die kleine te zijn, dus we zullen wel zien.

mijn man blijft overigens ook 1 dag thuis.

9. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik wil 3 dagen gaan werken straks en mijn vriend neemt de vrijdagmiddag vrij. Ik zal tijdens mijn verlof naar een andere baan uit moeten kijken en ik hoop dat ik wel iets leuks kan vinden voor 3 dagen in de week.

De meeste banen met uitdaging zijn toch voor minimaal 4 dagen heb ik al gemerkt...

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik werk al jaren 5 dagen in de week en ga na mijn zwangerschapsverlof 4 dagen werken maar puur omdat het op dit moment effe niet anders kan...

Ik baal er nu al van maar wat moet dat moet en we gaan ervoor!

11. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik werk nu 20 uur in de week en zal dat ook willen blijven doen. Niet meer in ieder geval..

En helemaal stoppen, zou ik aan de ene kant wel willen > heerlijk hele dag met je kleine!
    Maar aan de andere kant.. Je wereldje wordt zo wel heel klein!

Dus ik vind 2 a 3 dagen een mooi gemiddelde...

Ik heb het hier al uitgebreid met mn lief over gehad.. Haha! Eerst maar eens zwanger worden...
    :oops:

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Afhankelijk van wat de toekomst mij voor een baan brengt wordt het min 28uur en max 34uur (over max 4 dagen)

13. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik werk 4 dagen en dat bevalt tot nu toe goed. Wanneer ik minder zou gaan werken zou ik teruggaan in functie en dat wil ik niet. Ik ben nu op woensdag vrij en op dinsdag begin ik pas om 14.00 uur, dus het voelt eigenlijk als 3,5 dagen!

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben nog niet zwanger, maar ik zou 4 dagen van 9 uur willen werken. Mijn man blijft ook full time werken, verdeeld over 5 dagen. Ja, dat wordt de kinderopvang. Zeg alsjeblieft niet dat dat zo zielig is, in de meeste landen is het méér dan normaal! ;)

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik zeg niets hoor :) ik heb jaren alleen gewoond met mijn dochter en ze ging fulltime naar de kinderopvang. Daar heeft ze niets van overgehouden (sommige mensen kunnen dat bijna niet begrijpen) :)
    Straks hebben we de luxe situatie van maar 3 dagen kdv...

16. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    wij zijn nog niet eens zwanger maar hebben het er ook al over gehad, mijn man gaat dan 4 dagen van 9 uur werken en ik 4 dagen.
    zo zijn we beide 1 dag in de week vrij, en zal het 3 dagen kdv worden.

17. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Ik werkte voor mijn zwangerschap 10dagen in de maand...
    Na mijn zwangerschap blijf ik dit doen...

18. Niet meer actief

Ik Werk nu ook 4 dagen en zal dat ook blijven doen, Mijn man zal de meeste dagen op zich nemen.

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik werk onregelmatig dag -avond en weekend ben dus veel overdag thuis heb in de 6 wk maar 10 keer een oppas nodig dus dat is goed te doen.
    Het zal wel wennen worden maar als ik ga werken s'avonds en in het weekend is het mannetje thuis.En werk dus gewoon 40 uur en heb een vast 6 wk rooster dus ik weet al hoe ik in dec moet werken bv dus dat is lekker makkelijk.

Groetjes Sonja

20. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik werk nu 4 dagen en ga straks na mijn verlof 3 dgn werken.
    Ik zou ook het liefst stoppen, maar er moet inderdaad nog wel salaris binnenkomen.

Deel Deze Pagina