zijn er nog mensen die in de horeca full time werken? en hoelang hebben jullie de job volgehouden? ik doe 6d per week,en rond de 50 uur per week,soms gebeurt het dan zoals zondag dat ik om 6 u smorgens uit men bed gebeld wordt en dan er dan direct moet zijn. heb die dag 12 uur gewerkt met half uurtje pause ,is dit eigelijk wel wettelijk? was een beetje slechtgezind omdat ik vind dat ze rekening moeten houden met men zwangerschap,ben de eerste 3 maand altijd ziek komen werken,waardoor ik door braken in het ziekenhuis belandt ben. wil zo lang mogelijk full timt blijven werken,maar geen 12 uur per dag he. en als men vriend er iets van zei krijg je leuk als antwoord "zwanger zijn is geen ziekte" wat ben ik dan de eerste 3 maand geweest? zon dingen maken me kwaad
PS KIJK JE CAO NA of bel de horeca bond voor info ik zit ook in de horeca partime dan 25 uur in de week maar dit is niet vol te houden op jou tempo hoor vooral in de zomer tijd niet die er aan komt volgens mij heb je recht op 2 weken extra zw verlof maar die moet je aanvragen bij mijn eerste zwangerschap heb ik het volgenhouden tot 27 weken en toen gingen we de bouwvak ik en kreeg veel hardenbuiken ben toen gestopt met werken en de ziektewet in gegaan nu ben ik zwanger van mijn tweede maar werk nu partime en een heel ander bedrijf als bij de eerste en dit is waarschijnlijk wel volte houden tot het einde meer kantine
Zwanger zijn is ook geen ziekte.. het is een gezonde ziekte. Maar het is en blijft een feit.. jij bent diegene die je eigen lichaam het beste kent... dus als jij het niet trekt... meld je je gweoon ziek, of in ieder geval een gedeelte. Mijn werkgever heeft mij vanaf maart zelf ziek gemeld voor 25% omdat ik te eigenwijs was om ook maar zelf iets te zeggen.. en nu ben ik overheerlijk meer verlof tot 5 september. Maar je moet je eigen lichaam goed in de gaten houden meid. Doegie