Weet iemand dit? (Controle verzekering)

Discussion in 'De lounge' started by Liesje92, Jul 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie het antwoord misschien weten. Een aantal weken geleden hebben wij waterschade gehad met die enorme regenbui op vrijdagavond. We hadden ook echt nogal wat schade (het water kwam door de muren en plafonds naar binnen), dus hebben we dit opgegeven aan de verzekering. De verzekering heeft uitgekeerd en wij hebben alles vernieuwd inmiddels.

Maar nu werd mijn vriend gister gebeld dat ze komen controleren. Ik heb daar verder geen moeite mee, ik heb niks te verbergen. Maar aangezien er boven nu niks meer te zien is van de schade, heb ik liever niet dat ze boven in mijn prive komen snuffelen. :) We hebben foto's gemaakt van de schade en na het uitkeren vernieuwd. Dus mijn vraag is: ben je verplicht om die mensen boven te laten kijken?

Hopelijk weten jullie dat.

Groetjes,
    Liesje92

2. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

Lijkt me wel, je hebt immers ook om een vergoeding gevraagd. Dus als je niets te verbergen hebt... Overigens had ik zelf wel een voor foto gemaakt en de facturen bewaard van de spullen die ik gekocht heb om het te repareren.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Natuurlijk gewoon boven laten kijken als ze dat vragen is hun goed recht... En ze gaan echt niet in je kasten kijken hoor ;)

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ja natuurlijk moet dat. Waarom vind je dat zo erg dan? Je ziet die mannen nooit meer, je kunt er bijblijven en ze gaan idd niet in je ondergoed lopen graaien of zo......😏

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Je bent het niet bij voorbaat verplicht!

Eerst goed navragen wie er komt en waarom. Je kunt me PB sturen voor meer info.

6. Liesje92

Nou, ik wil het liever niet om verschillende redenen. Ten eerste omdat het mijn prive is, maar de andere reden kan ik hier niet neerzetten.

7. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ze komen niet altijd boven kijken, maar vaak wel. Ze willen wel weten dat je het geld van de verzekering gebruikt hebt voor datgene waar je geld voor gekregen hebt. Je hebt foto's van voor die tijd, en als het goed is een paar bonnetjes van de bouwmarkt (of een factuur van de vakman).

Heb het ook niet graag dat mensen boven komen die daar niets te zoeken hebben. Helaas moest ik wel iemand boven laten voor een lekkende leiding in de ketel. Die man had echt geen oog voor wat er allemaal rond stond op zolder. Je hoeft niet te denken dat die mensen veel interesse hebben in wat je er hebt staan. Ook als je een dikke kluis hebt staan of een vaas van meerdere miljoenen euro's, of misschien wel iets anders op een nachtkastje hebt staan wat privé is. Daar zullen zij echt niet van opkijken!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Tja, dan had je geen claim moeten indienen. En ALS je gefraudeerd hebt en daarom geen controle wilt (die indruk krijg ik nu), dan ben je nu idd goed de l*l. 😣

9. my1969

my1969 Actief lid

Aug 26, 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Dit dus.

10. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Dit klopt dus niet. Vaak komt er een expert kijken om een schattig te maken van het schadebedrag en om te beoordelen of de schade zou kunnen zijn ontstaan op de manier waarop het ingediend is.
    NA het uitbetalen van een schade vindt er eigenlijk nooit meer een controle plaats.
    Wat betreft de opmerking dat ze willen weten of je het geld wel hebt gebruikt voor hetgeen waarvoor je het gekregen hebt, dat klopt al helemaal niet! Je bent namelijk niet verplicht je vergoeding daarvoor te gebruiken. Echter als je ooit weer schade aan hetzelfde krijgt en er blijkt dat de vorige schade nog niet was gerepareerd dan kan dit wel bepaalde gevolgen hebben zoals een lagere uitkering o.i.d.

11. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ze kunnen komen controleren of je schade daadwerkelijk hebt laten maken.

Mijn verzekering (weet niet of elke verz. dat doet) betaald niet alleen bv de geleden schade.. maar als je alles zelf hersteld ook een bedrag per uur bv dat je zelf geschilderd hebt, de verf, de kwasten etc) en dat is best een riante vergoeding.

Misschien deed jouw verzekering dat ook en willen ze kijken of je rechtmatig die claim hebt gedaan.

Kan ook zijn dat je al eerder iets soortgelijks geclaimd hebt.. en daardoor nu een steekproef gebeurd.. dat ze niet dubbel betaald hebben voor 1 en zelfde schade.

12. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ts, niet te druk maken.....valt vast allemaal wel mee...

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Je heb dus wel wat te verbergen want je kan hier geen rede zeggen.
    Ruim alles op wat je niet wil dat ze zien en doe verder niet zo moeilijk die mensen hebben wel wat anders te doen dan na jou privé spullen te kijken

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dit lijkt me ook waarschijnlijker. Bij ons kwam er ook een schade-expert op bezoek om de hoogte van de schade op te nemen. Daarna gewoon uitbetaald gekregen.

15. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik zou eerder denken dat ze jullie verdenken van fraude...
    Heb er nog nooit van gehoord dat ze langs komen nadat de waterschade is verholpen.

Zoals hierboven aangegeven komt er vaak een expert als de schade is ontstaan om een schatting te maken en deze maakt een expertise rapport aan de hand waarvan de verzekeraar een bedrag uitkeert.

Als er controle na die tijd plaats vind gaat het vaak om het toesturen van foto's van de schade en eventueel bonnetjes van hetgeen je hebt opgegeven.

16. Pisam

Pisam Niet meer actief

Vreemd dat ze willen kijken nadat de boel gerepareerd is. :(

Vraag me wel af wat je te verbergen hebt. Gekste dingen schieten door m'n hoofd. :cool:

17. Liesje92

Als je niks toe te voegen hebt, zeg dan niks.;) als ik de andere reden gewoon kon noemen op een openbaar forum, kan ik zo'n inspecteur ook gewoon boven laten, denk je niet?;)

18. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk meer dat het nogal vaag klinkt...na reparatie heb ik het idd ook nog nooit gehoord en nu willen ze dat uitgerekend bij jullie terwijl jij ze juist niet boven kan laten....ik bedoel dit dus alles behalve lullig maar heb je tijdens het contact met de verzekering daar ook iets over gezegd???

Kun je de reden niet per pb sturen zodat iemand kan inschatten hoe of wat?

19. Liesje92

Nee, ik heb de verzekering daar verder niks over gezegd, ze kunnen dat dus ook niet weten. En het kan best, ik wil het gewoon liever niet.. Ik heb uiteraard niet gefraudeerd, zou niet weten waarom. En waarom ze achteraf komen kijken, was dus precies wat ik ook niet begreep.

Echter denk ik dat pb'tjes sturen over mijn persoonlijke overwegingen om liever niet te veel mensen boven te laten, niemand gaat helpen om een antwoord te geven op mijn oorspronkelijke vraag, dus houd ik dat liever prive.

20. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,195
    177
    63
    NULL
    NULL

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met rare gedachtes :):p Vooral na het laatste bericht van TS.

Bij mijn verzekering is het ook zo dat ze van tevoren bepalen of de claim terecht is en dan het geld uitbetalen. Dus waarschijnlijk vertrouwen ze de boel dan inderdaad niet bij TS.

Share This Page