gezond en fit bevallingscursus

Discussion in 'Zwangerschap' started by douglas84, Apr 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,
    Wie heeft er ervaring met de gezond en fit bevallingscursus van Icare? Ik start er half Mei mee in Emmen. Vroeg me af wat ik ongeveer kon verwachten. Is het nuttig en leuk?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb zo;n cursus gevolgd in Zoetermeer. Het waren het aerobics-, fitness- en ontspanningsoefeningen en dan alle info omtrent het bevallen zelf. Ook was er een partneravond. Ik vond het wel gezellig om meiden te spreken die ongeveer net zover zwanger zijn als jij zelf!
    Ik zelf heb het bij beide zwangerschappen gedaan en spreek een aantal meiden nog steeds! Oudste is nu 2,5 jaar.....

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Yep, ik heb het ook gedaan.
    Met de eerste en tweede had ik het ook gedaan, en ik herinnerde me dat als leuke gezellige avonden.
    Met de derde (20 jaar later) leek het me wel slim om het te herhalen, om m'n geheugen weer iets op te frissen.

Ik weet niet of alle cursussen van Icare hetzelfde gaan, maar bij ons gingen we eerst een kwartiertje wat oefeningen doen, rondjes wandelen, rekken, grondoefeningen (echt heel makkelijk hoor)
    Daarna een babbeltje, ieder kon dan vertellen hoe zij zich voelde, en wat er die week was veranderd, en of je nog vragen of opmerkingen had.
    Daarna ging de leidster telkens iets vertellen wat met baby's en zwangerschap te maken had. Bv over thuis- of ziekenhuisbevalling, de bevalling in drie delen, borstvoeding, ontspanningsoefeningen enzo.
    Er was ook een vaderavond, en een infoavond over het consultatiebureau.

Ik heb het als zeer prettig en nuttig ervaren. Je ontmoet er dames die ook zwanger zijn, je kunt van elkaar leren en elkaar tips geven. En je merkt dat iedereen ook kwaaltjes heeft, en dat geeft toch wel een leuke band.

Wij waren met een groepje van vijf, en we komen nu (samen met onze kindjes van ruim 2) nog elke drie maand een ochtendje bij elkaar.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ik hoop ook zeker leuke meiden te ontmoeten, waar ik na mijn zwangerschap contact mee kan houden!

5. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik heb die cursus ook gedaan en vond het wel handig maar niet echt leuk ofzo. Het was toen steeds te warm om je te bewegen in dat warme zaaltje en terwijl ik 23 was dus niet eens zo jong was ik toch veruit de jongste van de groep en voelde me lange tijd een snotbekje. maar contact achteraf vond ik erg leuk! zo lief al die kleine mensen bij elkaar.
    ik heb vooral veel gehad aan de info zoals wat er precies gebeurt in je buik e.d. bij de bevalling het puffen 9 (maar werd wel belachelijk veel geoefend), en tips voor houdingen tijdens weeen.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb ooit 1 proefles gedaan maar vond het eigenlijk niet veel....
    Kreeg toen beetje aerobic achtige oefeningen en daarna gingen ze een onderwerp behandelen, nou de informatie die we kregen las ze gewoon letterlijk voor van een blaadje wat rechtstreeks van internet af kwam en ik had echt zoiets van: tja dat kan ik zelf ook wel opzoeken... dus toen had ik besloten nee dit is het niet voor mij!
    Maar goed het is overal anders waarschijnlijk....

7. Minkie

Minkie Lid

Oct 9, 2008
    35
    0
    0
    Ik heb deze cursus ook in Emmen gevolgd. Je hebt in totaal 8 lessen, waarvan 6 voor de bevalling en 2 erna. Er wordt voornamelijk uitleg gegeven over wat er straks allemaal staat te gebeuren en je gaat veel oefeningen doen voor de bekken en aanstaande bevalling etc. Ik vond het wel leuk om heen te gaan, want je kunt veel ervaringen uitdelen met de andere zwangere dames. De 5e les is trouwens de partneravond. Op die les wordt aan ons en de partner uitleg gegeven over de bevalling, wat je kunt verwachten en wat de partner kan doen om ons te ondersteunen.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Wat gaan ze in de 2 lessen er na doen Minkie??

9. Minkie

Minkie Lid

Oct 9, 2008
    35
    0
    0
    Wat ik begrepen heb, zullen de ervaringen worden besproken en kun je bij bij 1 les jouw kleine meenemen. Verder zullen er oefeningen worden gegeven om je lichaam na de bevalling weer in orde te krijgen.

Share This Page