Minder babbelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, May 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Sinds een week/paar dagen babbelt onze dochter minder dan ze al heeft gedaan. Komt dat vaker voor? Ze is verder een heel blije baby en luistert ook wel als ik tegen haar klets. Maar ze maakt niet meer zoveel geluidjes terug. Herkent iemand dit? En zal ze vanzelf weer wat meer gaan brabbelen?

Groetjes Saskia

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hoi. Luca deed dat ook een aantal weken. Meestal teken dat hij zich weer gaat ontwikkelen, een sprongetje. Dan hebben ze het zo druk met ontdekken, dat ze even een stapje terug doen. Komt na een paar weken weer terug en meestal hebben ze dan ook nieuwe geluidjes bij geleerd. Zo ging Luca opeens heel hard gillen. Was erg leuk om te horen.

3. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Ja, hier ook, bijna geen gebrabbel gehoord 3 weken lang.Ze was ook ontzettend druk met alles in haar mondje te stoppen.Tot 2 dagen geleden en de spannende lange verhalen zijn weer terug, ik had ze gemist!!!

En ook wat Sannaa zegt, ze begint te gillen en het grinniken gaat haar in een keer ook makkelijker af!

4. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Wat boven staat klopt idd. Als een baby zijn motorische vaardigheden gaat ontwikkelen (handjes ontdekken, rollen) dan kletsen ze even minder. Heeft Noah ook gehad en na een aantal weken kwam het weer terug. Ook nu is hij weer even wat stiller, dus ben benieuwd wat de volgende stap is die hij maakt.

5. Polletjepiek

Ze is idd druk met haar handjes bezig, al deed ze dit altijd al wel een beetje, maar nu gaan ze standaard in haar mondje, ook lijkt ze meer geintereseerd in het speelgoed om haar heen.
    Dus dan zal ze binnenkort ook wel weer gaan babbelen.

6. Polletjepiek

Ze zal idd met een sprongetje of SRONG bezig zijn, want vanacht werd mevrouw om 3.30 uur wakker en wilde niet meer slapen, dus maar een flesje gegeven, en ging ze weer slapen. Normaal krijgt ze rond 23.00 uur de laatste fles en slaapt dan tot een uur of 6,7, 8. Nou ja, ze zal vanzelf wel weer op schema komen denk ik? Maandag en dinsdag was ze ook al om 5.30 uur wakker.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Grappig dat de theorieen van oei ik groei hier op het forum steeds als feiten worden aangedragen terwijl dit helemaal niet juist is.

Maar goed, Tobe heeft ook wel een aantal dagen wat minder gebrabbeld en is nu weer helemaal terug van weggeweest ;) We worden 's ochtends weer wakker met luid gebrabbel vanuit zijn kamer haha.

8. Polletjepiek

Wat is er niet juist aan dan? Ik vind er wel herkenbare dingen in staan.

Groetjes Saskia

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@MerleQ: ik weet dat ze niet voor alle kindjes op gaan, de oei-ik-groei-theorieen, en dat het onderzoek nogal twijfelachtig is, (ik was ook erg sceptisch erover), maar als het bij je kindje wel zo werkt, zijn dat toch voor jou persoonlijk gewoon feiten? Ondanks mijn scepsis gaat Thirza hier namelijk toch aardig volgens oei-ik-groei... (ze is steeds een paar weekjes eerder dan het boek, maar als je dat weglaat, kan ik haar aftekenen langs de teksten in het boek, ;)).

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja daar ben ik het helemaal mee eens hoor. :) Maar ze worden anderen ook opgedragen als feiten, als stellingen die voor alle baby's gelden zeg maar. Maar het kritiek op de auteur van deze boeken is niet mals. Wil niet zeggen dat ik er niet veel in herken (al heb ik de boeken zelf niet, maar naar horen zeggen van anderen die mij dus die "feiten" opdragen ;)). Het valt me alleen op dat heel veel mensen op dit forum het hele boek als 1 groot feit beschouwen ;)

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe volgt de ontwikkeling trouwens verder helemaal niet.

12. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    Ik heb het boek ook thuis en ik neem ook wel veel met een korrel zout want wat die kleintjes allemaal wel niet moeten kunnen op bepaalde momenten. Maar op zich denk ik wel dat de tijden dat de sprongetjes genomen worden wel kloppen hier in iedergeval wel.

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    je kan het op verschillende manieren benaderen zo'n boek. En als ik me afvraag hoe het komt dat Luca al een paar dagen wat ander gedrag vertoond, dan lees ik even in oei ik groei. En vaak is het heel verhelderend wat daar staat. Het is dan niet meteen een feit, het is iets dat overeenstemt met wat ik zelf merk. Het is voor beginnende ouders heel helder. Ik wist niets van dat soort dingen en door het boek is het allemaal wat makkelijker te plaatsen. Dat bepaald gedrag bij een sprong kan horen.
    Of je zo'n boek letterlijk als leidraad hanteert of gewoon als naslagwerk is aan ieder voor zich.

14. Polletjepiek

Ze kletst weer hoor!

Share This Page