minder belastingteruggave combinatiekorting in 2009?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    ik kreeg vandaag een brief voor de voorlopige teruggaaf over 2009 en nu zie ik dat ik maar een derde krijg in vergelijking met dit jaar.
    zijn er meer mensen die dat zijn opgevallen?
    of zijn er mensen die weten of dit klopt?

2. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    niemand nog een brief gehad?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja, wij krijgen 44 euro in plaats van 60 euro, :(

En geen huursubsidie meer, :eek:

Het loon gaat omhoog van iedereen volgend jaar. Dat heeft gevolgen voor alle toeslagen.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik krijg nu wel meer kindgebonden budget in 2009
    voor de rest nog geen brieven gehad

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nog geen brief gekregen helaas

6. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    hier ook 44 euro ipv.... volgens mij ipv 150 euro....
    zal toch straks een skijken hoeveel het was

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    wij krijgen ook minder terug minder kinderkorting en minder hypotheekrenteaftrek...
    scheelt bij elkaar zeker een 70 euro per maand...
    pfffffffff

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier enkel nog een brief over de kinderopvangtoeslag.
    Die ging omhoog?! (met 20eu, maar toch leuk. had een tegenvaller verwacht)

Voor kindgebonden budget etc. komen wij niet in aanmerking. De rest vragen wij één keer per jaar terug.

Wacht nog wel op de brief mbt de hypotheekrenteaftrek. Maar, hoe kan die nu lager worden? Daar was toch nog niks aan veranderd?

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    De combinatiekorting gaat voor iedereen omlaag: van 112 naar 43 euro per jaar. Maar de aanvullende combinatiekorting gaat juist omhoog. De minstverdienende partner met inkomsten uit werk heeft hier recht op, dus per saldo zal deze wijziging voor tweeverdieners wel meer opleveren...

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.935
    113
    Net als was Mikki zegt. Hier is het per saldo ook omhoog gegaan.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij kregen een brief binnen dat we over een heel jaar 313 euro terug kregen en dat over 12 maanden verdeelt :) dacht het niet he. we hebben een koophuis van al 799 hypotheek. Ik heb meteen een verlopige teruggaaf ingevult en daar kwamen hele andere bedragen uit en zijn daar veel meer over eens :). ik ga wel minder heffingskorting krijgen, kindertoeslag heb ik naar mijn idee dit jaar te veel gehad en heb dan ook veel optzij gezet zodat ik het netjes terug kan betalen. aanpassen was te veel moeite voor hun denk ik. mijn partner krijgt al 2 jaar geen zorgtoeslag en ik nog steeds wel. er veranderen heel veel dingen maar schrok toch wel ff toen mijn partner een brief binnen kreeg dat hij maar 313 per jaar zou terug krijgen. schrik je je toch echt kapot hoor. dan zouden we moeten verhuizen en wel snel

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dit hebben mijn ouders ook, wat moeten ze dan doen, ze zijn helemaal niet bekend met belasting dingetjes.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als je naar www.belastinggdienst.nl en dan staat er ergens halverwegen op de pagina "verlopige teruggaaf 2009 aanvragen of wijzigen" dan druk je op verder en kies je voor "programma downlauden" en dan kies je voor de juiste en bij de meeste is dat de windows versie. je kunt het dan thuis invullen op de pc en de juiste gegeven invoeren. eventueel help je ze even. dan met de digid code tekenen (kun je anders even aanvragen) en opsturen. je krijgt dan al snel een bevestiging dat de aanvraag in behandeling is.

succes want hier scheelde het echt veel geld

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Dank je, ik ga dat meteen vandaag even doen voor mijn ouders, zij kregen maar 535 euro terug in maandelijkse termijnen terwijl dat vorig jaar 3000 ofzo was. Dus ga het meteen aanpassen.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij ons was alles nog hetzelfde, of misschien 1 a 2 euro verschil.
    Of de kinderopvangtoeslag nog klopt vraag ik me af, want ik heb dit jaar minder inkomsten gehad omdat ik ouderschapsverlof had.
    Maar dat komt dan wel en anders betalen we het terug...

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het even bekeken, maar je moet eigenlijk een complete nieuwe aanvraag aangifte inkomstenbelasting doen zie ik. klopt dat?

17. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    ben erg benieuwd dan want ikzelf de minst verdienende heb nog geen brief gehad misschien dat ik dan dit jaar meer krijg. maar dan zou het dus op hetzelfde bedrag moeten neerkomen alleen anders verdeeld als ik het goed begrijp?

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ja gewoon even opnieuwe aanvragen. het is om aan te vragen maar ook om te wijzigen. als je hem invult weizig je eigenlijk alleen wat gegevens

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het vanavond gedaan, het enig wat je moet invullen is loon van me moeder en vader en hoeveel woz waarde de woning heeft en hoeveel rente ze hebben betaald. Scheelt wel effe 2500 euro per jaar met wat Belanstingdienst eigenlijk verstuurd had. :confused:

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij schrokken hier ook. we gaan de helft minder terug krijgen per maand aan hypotheekkorting inderdaad. we zitten volgend jaar precies op de heft van dit jarr. ik snap er ook niks van . het is voor toch allemaal nieuw en onze accountant had ons verzekerd dat we een bepaald bedrag zouden terug krijgen per maand en dat dat zo zou blijven. nu dus amper 6 maanden later worden we gehalveerd.

nu kan ik wel een nieuwe aanvraag gaan invullen met die link die hierboven ergens staat. dan zal ik ongetwijfeld meer recht hebben zoals bij iedereen blijkt te zijn die hem heeft ingevuld. maar wie zegt mij dat dit ook klopt. de belastingdienst heeft toch niet voor niks ons budget gehalveerd neem ik aan. ik heb weinig zin om straks een idioot groot bedrag terug te moeten betalen omdat ik mezelf een groter bedrag berekend heb.

wat is de belasting toestand toch ingewikkeld allemaal.

Deel Deze Pagina