Wat een zak. Het zou me minder kunnen schelen dat hij op de bank ligt (al doet mijn man dat gelukkig niet). Maar geen aandacht aan de kinderen/gezin besteden. Echt belachelijk.
Als ik het zo hoor: - je vriend werkt 40 uur p/w - jij werkt 168 uur p/w (24-7) Je verdient misschien geen geld, maar je houdt de het huis schoon, kookt, zorgt voor de kinderen, doet de boodschappen etc. Bij elkaar ben jij toch echt meer dan 40 uur per week aan de slag... Leg hem deze cijfers eens onder zijn neus, zou ik zeggen.
TS: hoe gaat t door de weeks en als hij niet gaat stappen? Is hij dan wel bezig/betrokken met/bij jullie kind?
Hoe doe je dat dan als je zelf een keer een avondje weg wil? Neem aan dat je ook weleens wat met een vriendin wil afspreken oid. Dan is hij er hopelijk wel voor jullie kindje? Ik zou duidelijk maken dat het huishouden en voor kind zorgen ook een fulltime baan is en dat wanneer hij thuis is hij evenveel moet doen als jij. Heb je bewust samen gekozen voor een kindje? Dan moet je ook samen opvoeden. Heel ouderwets deze situatie, heb ik nooit meegemaakt in mijn omgeving.
Het lijkt wel diva gedrag. Ik werk weliswaar part time en mijn man fulltime time maar die gaat iedere zaterdag naar de voetbal van onze zoon. Op zondag vaak ook nog naar de handbal met onze dochter en weet ik het wat hij allemaal nog doet. Het huishouden en wassen wil ik niet dat hij dat doet maar al het andere doet hij gewoon. Klinkt als een verwend mannetje en kinderachtig.
Ik werk "nog" niet en mijn vriend werkt +40 uur p.w in wisseldiensten. Op zaterdag mag die uitslapen maar max tot 11 uur, daarna doen we boodschappen en hij maakt altijd der flessen klaar. Onze dochter slaapt tot ongeveer 8:30 en vaak gaat ie er gewoon mee uit ook al mag die uitslapen. Hij stofzuigt als ik het vraag en kookt altijd. Ik vind het belachelijk hoe hij zich gedraagd ts. Hij is toch verdikkeme geen puber meer. Geef em een flinke schop onder zijn reet aub...
Ik ben ook best traditioneel daar in. Als hij fulltime werkt hoeft hij echt niet meer te koken of opruimen savonds. Ik zorg dat alles netjes is zodat we in het weekend sámen kunnen genieten en niets in het huishouden hoeven doen(muv koken). Ik verwacht dat andersom net zo. Als ik fulltime werk en hij thuis is dan wil ik om 1800uur niet nog het huishouden hoeven doen. Maar goed zo regelen wij dat. Erger vind ik de taal die hij uitslaat en het lapzwanzerige gedrag naar jullie kind toe. Met je kind tijd doorbrengen zou juist ontspanning moeten zijn en geen verplichting of een last!
Je klinkt als een alleenstaande ouder met een kind extra er bij. Hoef je niet te pikken hoor vind ik. Ben ook altijd thuis voor de kinderen maar haha soms denk ik dat een baan makkelijker is. om 9 uur op je werk om 17 naar huis. Pauze tussen door. Nee weet ook dat werken en kinderen samen ( pittiger is) maar als je alles alleen moet doen je nooit ook zelf wat tijd voor je zelf hebt dan gaat dat botsen. Schop onder zijn achterste kan die krijgen met ze luie wammes plan een weekendje weg voor je zelf en laat kindje bij hem eens kijken wat hij daar vind en wat werken is.!
Ik vind toch dat je ook jouw aandeel daarin hebt. Je zegt zelf al dat je hem veel ruimte geeft.. Mijn vriend werkt fulltime maar doet daarnaast dingen met ons en zorgt zeker voor onze dochter. Maar goed ik zal nooit de vrouwen snappen die hun onvolwassen man als een koning elke avond op stap laten gaan, laten uitslapen en thuis als brave huisvrouw met t eten klaarstaan.. Ben zelf helemaal niet zo'n type. Geef hem een schop onder z'n reet en als dat niet helpt nog eentje maar dan richting de voordeur
Niet ok. Helemaal niet ok. Ik had mijn kind gepakt en was weggegaan en voorlopig niet meer terug gekomen. Had hij kunnen zien wat ik met mijn luie reet allemaal doe op een dag!
Heb je zelf al een avondje gepland om tot vijf uur te gaan stappen en hem de dag erna 'met de kinderen op te zadelen'. Kijk: als dit voor jullie werkt en jullie het beiden prima vinden, vind ik het ook prima. Nou ja, dan heb ik er niks van te vinden. Maar blijkbaar vind jij het niet prima. Tijd voor actie. Hier is ook wel eens 1 van de 2 tot laat weg en dan neemt de ander 'de ochtenddienst' op zich. Of 1 spreekt op een vrije dag af met een vriend(in) en dan blijven de kinderen bij de ander. En daarbij staan we echt niet te tellen hoe vaak de ander is geweest en nu ben ik weer aan de beurt. Maar het is wel min of meer in balans. En we houden inderdaad ook tijd over om als gezin samen te zijn. Hij werkt meer dan ik (4 dagen om 3) en wij vinden dat we allebei ongeveer evenveel vrije tijd over moeten houden. Dus na een dag dat hij gewerkt heeft, brengt hij bijvoorbeeld de kinderen naar bed en ruim ik af. Als ik heb gewerkt en hij niet, dan andersom. Aan het einde van de dag zitten we even laat op de bank, zeg maar. Als jij dat ook wilt, zou ik toch nog eens goed in gesprek gaan met je man. Hij doet dit... En jij laat het gebeuren.
Dit. Lijkt mij tijd voor een goed gesprek om te kijken hoe jullie ieder tijd voor jezelf kunt krijgen en hoe je samen tijd als gezin kunt doorbrengen. Heel eerlijk vind ik het voorstel om samen boodschappen te gaan doen in het beetje vrije tijd wat je samen hebt ook niet oke. Je kunt dat echt wel op andere momenten doen. Regel het dan ook zo dat je geen huishouden, boodschappen, regelzaken, etc. niet meer in jullie tijd samen hoeft te doen.
Dat kan. Maar als je maar heel weinig tijd met elkaar hebt en hoe het verhaal hier overkomt, lijkt me dat in dit geval niet zo
tsjaa.. als ik 7 pakken melk nodig heb, 6 sap en nog frisdrank mag mijn man ook mooi mee om dat te sjouwen hoor
Toen ik de topic titel las dacht ik: oh daar kan ik over meepraten! Niet omdat mijn man niet betrokken is, maar omdat hij vanwege zijn werk en reistijd bijna geheel afwezig is in de 12 uur dat mijn zoontje het grootste deel wakker is. Blijkt toch iets anders in elkaar te steken bij jullie... Allereerst vind ik de manier waarop hij jou aanspreekt respectloos en ik zou me dan ook afvragen of de relatie wel goed zit. Daarnaast vind ik dat je juist als werkende ouder op moet letten dat je quality time met je kind hebt. Je wil er na een paar jaar niet achter komen dat die man die op zondagavond het vlees snijdt je vader is Ten slotte vind ik de verdeling van het huishouden, klussen, tuinieren en dergelijke geheel afhankelijk van de afspraken die jullie daarover hebben gemaakt. Daar lees ik niets over terug in je openingspost.
Minder betrokken partner vind ik echt een understatement als ik dit lees. Ik heb er helaas ook altijd weinig begrip voor. Waarom geef je hem geen trap onder z'n reet. En nee je hoeft niet meteen de hele dag een heks uit te gaan hangen, maar hij wilde toch ook een kind? Hier laten we elkaar ook vrij, maar we doen het wel samen. M'n man gaat een week op wintersport en ik blijf thuis met de kids. Hij heerlijk een weekje ontladen en bij thuiskomst gewoon weer mee draaien. Stappen? Prima, uitslapen ook prima, maar om half 4 je bed uit komen? No way.
Ten eerste zo niet leuk voor JOU hoe hij doet... Thuisblijfmoeder is denk ik het zwaarste werk wat er is (ook natuurlijk leuk met de kids) Mijn vriend zei een keer tegen mij toen ik veel thuis was met de kleine zo jij hebt LEKKER vrij en ik moet weer werken.. En dit heeft hij geweten haha.. Heb op een zaterdag iets gepland zodat ik de hele dag weg was en hij alleen met huishouden en kleine.. Het was beetje gaos thuis met rommel en ben die dag zo weg gegaan veel plezier lieverd met je VRIJE dag haha.. Toen ik later thuis kwam (nog steeds gaos maar wel minder) liep ie naar me toe gaf me een dikke kus en zei: sorry ik neem alles terug wat ik zei.. Het is idd niet meer zo'n vrije dag als wat je normaal had.. Bij mij lwam de grootste grijns ever (beetje gemeen misschien maar genoot ervan toen ie het zei haha) en nu is het ga je ook slapen als de kleine gaat slapen we kunnen SAMEN wel het huis doen.. Als nog zorg ik ervoor dat t huis netjes is zodra hij terug komt van werk dat zit gewoon in mij maar nu weet ik wel dat hij t waardeert en t allemaal niet zo makkelijk altijd is.. Dus moreel van t verhaal: laat hem een keer alleen thuis met de kids en hij zal he dankbaar zijn voor wat je allemaal doet! Sterkte ermee