Mens erger je niet.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Elmo, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Speel dit spel nu met kids.

Heb al een potje gewonnen en dreig weer te gaan winnen. Maar. Loop extra rondje. Zo dat dochter kan winnen!! Maar wat een lol hebben we

Laat jij je kind ook winnen? ?😉

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja soms wel. Of ik "buig" de regels een beetje zodat we allemaal toch een beetje hebben gewonnen. Niet altijd hoor.

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja dat zou ik soms wel doen:) niet altijd omdat ze ook moeten 'leren' verliezen.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja hier ook verder. Je moet zes gooien dan zeg ik hier na mag je pion toch er op zetten. Ect. Hihi broer doet met mij mee. Nu om zusje te laten winnen.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

En ze heeft gewonnen pfff. Hihi.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Ja soms wel. Dochter (5) kwartet graag. Eerst snapte ze het nog niet zo en liet ik haar vaak winnen. Nu krijgt ze het spelletje echter door en nu doe ik echt m'n best om te winnen, maar 9 van de 10 keer lukt het me gewoon niet. :$:p

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    haha ja ik ken het!:)

Alleen met memory moet ik echt goed mn best doen om te winnen, daar is ze zo goed in!:) Moet dan echt mijn hoofd erbij houden.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik laat altijd iedereen winnen...vroeger al en nu nog steeds..

En ik vind het geweldig om anderen blij te zien worden als ze winnen...
    echt een hele rare tik van me...
    Ik word dus blij als andere winnen :$:)

Ik zou dus een hele waardeloze topsporter zijn :p

9. tuc

tuc Niet meer actief

o ben ik nu een heel onaardige moeder:p ik doe dat dus niet. Ik help bij tactische spellen wel met tips ofzo, maar net als mens erger je niet is het gewoon wie er wint.

Nu moet ik zeggen dat ik altijd heel veel pech heb met spelletjes, dus mijn kinderen winnen geregeld.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Met zoontje speel ik nog niet echt spelletjes, maar ik word altijd heel fanatiek dus weet niet of ik hem wel wil laten winnen :D
    Net zoals met de regels: een spel hoort volgens de regels gespeeld te worden en niet anders. Daar kan ik me dan echt aan irriteren. Erg! :)

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nee, eigenlijk niet. Maar ik geef mijn dochter wel vaak tips tijdens het spel. Ik verlies sowieso geregeld van haar.

Momenteel zijn 'Smokkelaarseiland' en 'Een reis door Nederland' favoriet hier.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Oh haha, nee! Mijn zoontje kan niet zo goed tegen zijn verlies, dus ik laat hem ook echt niet winnen, als een soort van training :D. En dat werkt wel, het gaat eigenlijk best goed tegenwoordig. Maar ik help hem wel hier en daar een beetje, wijs hem er wel eens stiekem op dat hij mij kan slaan als hij een ander pionnetje neemt, of bij kwartetten herinner ik hem er subtiel aan dat ik een bepaalde kaart had, dat soort dingen.

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat dus juist niet doet. Papa, oma, tante, iedereen laat haar winnen. Maar ik geef gewoon tegenstand hoor. Niet dat het altijd helpt, want ze is gewoon goed met spelletjes. En aangezien ze erg slecht met teleurstelling kan omgaan, vind ik juist dat ze dat beter op deze manier kan 'oefenen' zeg maar.

14. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    Haha ik laat mijn dochter altijd de eerste ronde sowieso winnen met een spelletje. Ze is zo fanatiek en ik vind het dan zo zielig als ik dan het spelletje win.

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Leuk spel!!
    Soms laat ik hem winnen ja,maar leer hem ook dat er verlies bij hoort...

16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Meestal laat ik ze niet winnen, ze moeten ook leren te verliezen. Zoontje boeit het totaal niet wanneer hij verliest, die haalt zijn schouders op en gaat wat anders doen.

Dochter daarentegen kan totaal niet tegen haar verlies, helemaal niet wanneer haar broertje wint ;) sinds ze een keer met Monopoly verloor (toen ze eigenlijk wat moe was) en het bord met geld door de kamer werd gesmeten en er ook nog een gezellige driftbui volgde, laat ik haar soms winnen..... Soms heb ik gewoon even geen zin in drama; dan maar even niet opvoedkundig verantwoord hoor :D

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Je hebt ook coöperatieve spellen. Google daar maar eens op.
    Wij hadden laatst dit spel:
    Hop!Hop!Hop! - Earth Games - Spelmaterialen met een positieve invloed
    We hebben enorm veel lol gehad samen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Haha, hier hetzelfde. En mijn oudste kan niet tegen zijn verlies, dan laat ik hem juist niet expres winnen, leert hij het misschien een keer.

19. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik vond het als kind echt niet tof als anderen me lieten winnen. Dus dat ga ik ook niet bij mijn kids laten gebeuren. Maar ik zal ook geen hele moeilijke spelletjes voorschotelen. Daarbij hoop ik dat mijn kinderen mijn favoriete spel leuk gaan vinden, dat is er 1 die je als team doet (guitar hero). Dat spel is trouwens erg goed voor je behendigheid, twee verschillende dingen doen met je handen en ritme gevoel.

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Nee, zelden. Ik vind het belangrijk dat ze zelf leren winnen. Als ik als juf mee doe, laat ik de kinderen ook niet winnen. Ze moeten het zelf verdienen. (En ze winnen vaak genoeg van me haha)

Deel Deze Pagina