minder beweging baby, klachtjes, oorzaak?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vita, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    hallo, ik ben morgen 30 wk zwanger, en voel mijn baby de hele week al minder bewegen. Ik voel haar wel, maar minder dan normaal, en ook niet op de vaste tijden die ze deed. Daarbij heb ik erg last van een rode, beetje opgezwolle plek op mijn voet, die een branderig/scheurend gevoel geeft, last van jeuk vooral 's avonds/ 's nachts in mijn benen, voeten en handpalmen. kan dit met elkaar te maken hebben? De huisarts zegt over die plek op mijn voet dat het schimmel is, dat geloof ik eerlijk gezegd niet, want zo ziet het er niet uit. Ik heb zalf gekregen,maar daardoor brand het alleen nog maar meer. Misschien maak ik me zorgen om niets,maar ben bang dat er misschien iets niet goed gaat, en dat de baby daar straks de dupe van is, minder zuurstof krijgt via de placenta ofzo. daarbij sinds deze week hoofdpijn, overdag en 's nachts. Ik realiseer me dat het allemaal wel toeval zal zijn, en de bekende klachtjes zijn,maar je leest tenslotte ook, dat je bij twijfel het tóch moet na vragen. Groetjes Vita

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Vita,

ik denk dat het verstandig is toch even je vk te raadplegen. Jeuk op je handpalmen en voetzolen kan duiden op een probleem met je lever en dit zou via bloedonderzoek even gecheckt moeten worden voor de zekerheid. Het kan inderdaad toeval zijn hoor, maar better save than sorry zou ik zeggen. Dat je het kindje minder/anders voelt bewegen kan ook toeval zijn, want als kindjes net even anders gaan liggen, bv met de voeten richting je rug, dan kun je ze ook ineens anders voelen. Als je het elke dag iig maar voelt da's belangrijk. Maar ik denk dat de combinatie van klachten wel even iets is om te laten onderzoeken of in ieder geval even kort te sluiten met je vk. Sterkte. Laat je het me even weten met een nieuw onderwerp met mijn naam erbij, dan kan ik het beter terug zoeken.

groetjes Brigitte

3. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi Brigitte, dank je wel. Ik ben bij de vk geweest, en heeft me gecheckt en door gestuurd voor de zekerheid naar het zk voor een ctg. Alles is gelukkig goed, en madam heeft behoorlijk bewogen vandaag:D, dat zal je altijd zien natuurlijk. Mijn bloedruk was ook goed, en zij denkt aan onrustige benen. Ik heb het niet meer verteld van de jeuk op mijn handpalmen en voetzolen,maar ik ga woensdag weer voor controle, en dan mword er sowieso bloed geprikt voor mijn hb, dus dan zal ik het vragen. Dank je wel voor je reactie, en ik ben inmiddels weer een stuk gerustgesteld! groetjes Vita

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Fijn dat je goed bent gecontroleerd en goed dat je gewoon hebt gebeld met je vk. Woensdag inderdaad even je klachten nog aanstippen, al moeten leverwaarden eigenlijk wel via de gyn worden aangevraagd.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina