(nog maar een keer) positie winterjas

Discussion in 'Zwangerschap' started by Liz, Nov 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ja ik weet het, er zijn al meerdere topics over geopend maar doe er nog maar 1.
    Had een winterjas van mijn moeder die wel goed zat een paar weken geleden en dacht hier kan ik ook nog in groeien...maar niets blijkt want hij zit voor geen meter meer!:x (gaat naar achteren hangen door mijn dikke buikie..zit niet lekker!)
    En nu ben ik op internet gaan zoeken en er is gewoon nergens een positie winterjas te vinden!! alsof alle zwangere maar binnen moeten blijven met de winter!!
    Heb er gister 1 bij de hennes zien hangen wat een flut ding was dat zeg! totaal niet warm! dacht pas hem toch maar even...zitten de zakken ook nog eens dichtgenaaid..pfff gewoon nepzakken..
    Dus nog maar eens de vraag....wie heeft er een goeie tip waar je een lekkere warme positie winterjas kan kopen??
    wehkamp niets
    bonprix uitverkocht
    marktplaats niets
    noppies site niets

thanx!!

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Goeie vraag. Ik zit er ook mee. Kan nu m'n eigen winterjas nog aan, maar de vraag is voor hoe lang nog, hij zit al aardig strak bij de buik.
    Bij m'n vorige zwangerschap hadden we een hele zachte winter en kon ik m'n jas gewoon openhebben. Maar ja, als we meer van die koude periodes zoals nu krijgen gaat dat niet echt lukken :(

Ik hoop ook op leuke tips :)

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Mijn schoonmoeder heeft een soort van poncho voor me gemaakt van fleecestof en toen gevoerd. Met een dikke trui eronder is hij warm genoeg, dus misschien een idee?

Ik zag het namelijk niet zitten zoveel geld uit te geven voor een jas die ik misschien 3 maanden zou dragen :S

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    ga opzoek (en dat zal niet meevallen met dit weer) naar een gewone winterjas in A-lijn.
    Eventueel een maatje groter nemen.
    Maar A-lijn valt vanaf de taille zeg maar wijder en daardoor zal deze makkelijker passen.

Mij heeft het 2 jaar geleden prima geholpen. Mijn moeder heeft toen nog een extr knoop op heuphoogte tgemonteerd en deze kon ik met knoopjesband vastzetten. Zo kon mijn jas met me meegroeien zeg maar.

Succes

5. maartmama2011

Oct 11, 2010
    32
    0
    0
    Santpoort
    Ik heb inderdaad een zwarte wollen A-lijn jas van Miss Etam gekocht met ceintuur boven de buik, echt ideaal en lekker warm. Het is geloof ik niet echt een positiejas dus ik heb hem inderdaad gewoon een maatje groter gekocht. De jas zit heerlijk en heb echt nog genoeg ruimte bij mijn buik.

6. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er 1 van de V&D, van Liv, die heeft ook een a-lijn en zit heeeeel wijd bij de buik. Dus die kan ik gewoon blijven dragen. was ook 'maar' 70 euro

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    esprit??

Daarbij kun je idd een poncho doen ofzo...

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

9. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een A-lijn jas, van de WE, maar die is dus echt totaal niet warm, de wind gaat er zo doorheen! was 90 euro maar grootste miskoop ooit :( Hij past verder wel goed :D dat dan weer wel...doe er nu dan maar nog een extra trui onder als ik naar buiten ga.

10. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    thanx voor de tips..
    die van bonprix vind ik er dus ook totaal niet warm uitzien en van esprit vind ik echt te duur voor die 3 maandjes..
    idd maar ff opzoek gaan naar een a-lijn jas dan maar wil wel dat die dik is want ben echt een kou kleun!

11. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
  12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb het maar opgegeven en draag mn gewone jas maar met 2 knopen open..
    Moet er nu wel een dik vest onder aan doen, maar het kan nog wel ff. Ik ga voor die paar weken geen jas meer kopen!

13. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
  14. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

Aug 9, 2006
    803
    0
    0
  15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Wat lastig meis! Ik heb heel lang zonder winterjas gelopen,, met open zomerjas.. vreselijk!
    Heb na een aantal retourzendingen van positiejassen een ''gewone'' jas gevonden. Zie foto. Lijkt op de foto niet te passen, maar heeft ernorm veel ruimte voor je buik!! En het accent wordt gelegd op je taille..buik komt er mooi in naar voren. De riem heb ik er zelf vanaf gehaald omdat ik de jas daardoor iets te degelijk/netjes vindt. Ik heb 'm in maat XL. Ben nu 38w+2d en jas zit nog steeds prima...sluit heel mooi aan!!

De jas heet: Sakke Wool van Only en kost (wel prijzig) €89,95, maar zit echt heel erg goed, en lekker lang. Succes met je zoektocht!!

16. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb gisteren een mannenmaat skijas gekocht bij de scapino. Het scheelt mijn man past hem ook en vind hem ook mooi kunnen we hem mooi delen. En na de zwangerschap is de jas voor hem. Ik moet nog 10 weekjes.

Succes

17. Indigo

Indigo Lid

Nov 12, 2010
    99
    0
    0
    Ik heb deze van Mamalicious:

Niet super dik, maar wel warm (is van wol) :)

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Bij de H&M hebben ze nu een helemaal A-lijn jassen, ook in de uitverkoop. Ik heb er ook 1 van vorig jaar, met knopen boven de buik en daaronder niet. Denk dat ik die nog prima aankan aankomende winter.

19. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Ik heb een Mamalicious winterjas bij Prenatal gekocht, hij was 65 euro. Vond ik nog te doen.
    Hier een plaatje, bij Wehkamp is 'ie inderdaad niet meer meer verkrijgbaar, maar wellicht nog wel bij een Prenatal in de buurt?

Mama-Licious - positie jas - wehkamp.nl

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Bij C&A hebben ze heel veel winterjassen, daar kan je vast wel een a-lijn vinden.
    Ik heb mijn winterjas van vorig jaar half open aan (bovenste knopen dicht) en een sjaal om mijn buik geknoopt of een buikband om. Hij is wel een beetje a-lijn, maar kan niet meer helemaal dicht. Voor mij is het warm genoeg, ik loop toch al zo snel te zweten in mijn zwangerschap!

Share This Page