Minder beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chocotof, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Lieve meiden (en misschien een enkele heer?)

Ik ben nu inmiddels bijna 24 weken zwanger en ik voel de baby minder sinds een dag of twee. Maar het is vooral op een andere manier als ik hem voel, de schopjes zijn minder hard dan voorheen. Vorige week kon ik echt mijn buik heen en weer zien gaan en dat zie ik nu absoluut niet. Ik heb geen buikpijn, bloedingen oid en de placenta ligt aan de voorkant. Wie herkent dit, moet ik de verloskundige bellen of even afwachten? Geen idee maar ik word er wel onzeker van. Graag jullie reacties!

Liefs chocotof

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Kan zijn dat jullie ukje anders is gaan liggen waardoor je hem minder voelt.
    Maar mijn vlos zegt altijd; als je je kindje ineens minder voelt gewoon meteen bellen!

Dus dat zeg ik dan nu ook maar tegen jou :)
    Ze kunnen dan even naar t hartje luisteren en eventueel een echo maken om te kijken of hij t nog naar zn zin heeft.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Wat naar he, die onzekerheid! Ik herken het zó goed! Vorige week had ik hetzelfde dan jou; ik voelde naar mijn idee veel minder als 2 dagen daarvoor! Had m'n vriendin, die ook zwanger is, al gesmst, zij smste terug dat dat heel goed kan omdat je kindje dan slaapt bijv. Of je bent zelf actiever misschien, waardoor je het minder goed voelt?Bij twijfel kan je altijd bellen, maar ik heb er zelf ook een topic voor geopend vorige week en kreeg ook reacties dat er veel meer herkenning was hierin en er dit dus heel goed kan! Sterkte!

4. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb van de week nog gelezen dat wanneer je je kind wat minder vaak voelt, maar wel even hard, er waarschijnlijk niets aan de hand is, de ene dag is hij beweeglijker dan de andere en bovendien heeft de baby op een gegeven moment wat minder ruimte om te draaien. Maar als je vooral voelt dat de baby minder hard schopt, dan is het verstandig de verloskundige even te bellen, want dat zou kunnen betekenen (zou kunnen, dus hoeft echt niet zo te zijn!) dat de baby het minder naar zijn zin heeft in je buik.

5. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Bedankt voor jullie reacties. Ja, pff echt om gek van te worden af en toe die onzekerheid. Ik voel hem nu wel redelijk ok (denk ik) maar ik bel maandag de vk eventjes. Morgen is de praktijk niet open en zolang ik hem wel voel zal het denk ik wel in orde zijn..

Fijne avond, liefs Chocotof

6. Zaantje25

Zaantje25 Lid

31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Ik heb dat ook sinds een weekje. Ik heb hem nog niet zien bewegen, maar ik voelde hem wel lekker actief zijn!! dat was echt een heerlijk gevoel. Maar sinds een klein weekje voel ik hem ook veel en veel minder. Misschien een paar schopjes per dag? Voorheen was dat elke ochtend en avond als ik ging liggen. Ook in de middag. Ik heb ook een topic geopend omdat ik me ontzettend zorgen maakte, en aangezien ik a.s woensdag al een controle heb vind ik het een beetje lastig om de verloskundige te bellen.
    Ik heb trouwens gelezen dat je hem voor de 26ste week niet elke dag hoeft te voelen. Daarna is het belangrijk dat je hem wel elke dag voelt.

Ik weet het, het maakt mij ook allemaal zo onzeker!!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb nou zin in chocotof :(

Deel Deze Pagina