Beste, Misschien een vraag die vaak gesteld wordt, maar wij zijn inmiddels zes maanden bezig met zwanger worden. En nu de zesde maand is het nog steeds niet zo ver. En ik slik al heel lang (langer dan zes maanden) geen pil meer, en ik heb een regelmatige cyclus van 29 dagen, heel soms alleen van 28 of 30 dagen (een dag korter of langer). Verder eet ik redelijk gezond, ik rook niet en drink ook niet. Mijn man is wel een gemiddelde roker. Verder ben ik inmiddels 29 jaar. Daarnaast 'klussen' we heel bewust, om de dag en rond de ovulatie elke dag (zo;n drie dagen achter elkaar). Maar tot nu toe nog geen resultaat en ik begin mij nu zelfs wat zorgen te maken. Het grootste percentage haalt het bijna zes maanden ( 60 a 70 % ). Moet ik mij nu echt zorgen gaan maken over mijn/ onze vruchtbaarheid of is dit nog normaal? Hebt u verder nog tips of adviezen? We beginnen wat moedeloos te worden. groetjes, Pukjepuk
hoi ik snap je zorgen maar die zijn niet nodig. Als je in de eerste 6 maanden zwanger wordt ben je supervruchtbaar, normaal is het om binnen een jaar zwanger te worden. Dus het is echt niet gek dat het nog niet gelukt is. Wat je doet is prima. Probeer verder gewoon geduld te hebben. Je hebt een mooie cyclus dus dat is prima. Slik je al foliumzuur? Succes gewenst! Mirjam