Wat doen jullie met de echofoto's?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Linnaea, Jul 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ze zitten hier een week later nog netjes in de envelop van de VK. Vind het zo zonde om ze daar zo in te laten zitten maar ik weet ook even niet wat ik er anders mee moet.
    Wat doen jullie met de echofoto's? Misschien doe ik nog leuke ideeën op...

2. boompje

boompje Actief lid

Feb 14, 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij niets, zitten in een map, gek om weg te gooien maar kijken er nooit naar. zo abstract vind ik ze.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    bij ons zitten ze ook in de envelop. Ik laat ze daar inzitten om geen vervaging te krijgen.
    We willen ze tzt inscannen

4. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    wel bewaren natuurlijk.
    de mooiste foto zit in een lijstje

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de mooiste echo's in een lijstje staan. De rest in de envelop van MvM.
    Sorry, geen orgineel idee

6. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ook in een envelop en als ik straks eindelijk eens het geboorte album klaar heb stop ik ze voorin het boek... wil ze ook niet teveel blootstellen aan licht. Bang dat ze vervagen.

7. amy2015

amy2015 Bekend lid

Feb 23, 2015
    528
    234
    43
    Een echo waarop de hartslag en de baby helemaal te zien is, zit in een lijstje en als de baby er is heb ik een kistje waar eerste kleertjes etc in komen. Dit heeft mijn moeder ook bij mij gedaan vond dat altijd zo mooi. De rest van de echo's in een enveloppe.

8. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

Oct 6, 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de echo's van mijn dochter bij de fotograaf 'echte foto's ' laten maken.
    Daarvan heb ik de mooiste (had er veel) in haar geboorte fotoboek geplakt.
    Deze vervagen nooit ��
    De echte echo's zitten nog altijd in een envelopje.
    Nu kijken we soms samen naar haar boek, het begint ook allemaal wat echter te worden ��

9. mamima

mamima Actief lid

Apr 4, 2014
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben heel veel echo's gehad; 9 of 10 geloof ik en we kregen elke keer een paar foto's mee.
    Een foto van de termijnecho heb ik in een klein lijstje gedaan. De overige echo's had ik eerst allemaal in een envelop, maar nu heb ik een insteekfotomapje gekocht bij de Hema. Deze:
    fotoalbums
    Daar zitten ze nu allemaal op volgorde in, met kleine stickertjes heb ik op de echo's datum en zwangerschapsduur gezet.
    Mooi en overzichtelijk, het mapje gaat bij de andere bewaardingetjes van de zwangerschap straks.

10. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ingescand. En daarna op de kast gehangen. Ze herinneren me er aan wat er ook al weer in mn buik zit. Voel wel de bwegingen, maar kan me er niets bij inbeelden.

Als de kleine er is, gaan ze in het boekje.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb een negen maanden album gemaakt voor oudste dochter en voor deze onderweg. Daar heb ik ze ingeplakt. (Met envelop)
    Bij de pretecho kreeg ik een dvd mee, die gaat in een doos met allerlei spulletjes. (Eerste pakje, armbandje, eerste zonnebrilletje)

12. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier plak ik de mooiste in mijn 9 maanden dagboek.
    De rest heb ik ingescand en die gaan straks in het babyboek.
    Verder krijgen onze ouders elke keer een nieuwe voor op het bord dat ik voor ze gemaakt heb:

Attached Files:

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    In een fotoalbum gestopt (het is trouwens alleen bij echo foto's gebleven haha) de echo foto's van deze baby heb ik ook nog netjes in het mapje ergens in een la.

14. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    3D echo waar zijn gezicht goed op te zien is ingelijst, van de oudste en ben nu zwanger vd 2e en die hangt in de keuken.

De overige echo's in fotoboek.

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    In een envelop en na de geboorte in het fotoalbum

16. beccie86

beccie86 Actief lid

Sep 12, 2012
    299
    0
    0
    Ik heb de echo foto's van mijn dochter in gescand en er zo een foto boekje van gemaakt met ook teksten erbij. Nu had ik door medisch indicatie veel echo's dus ook veel foto's

17. Fefe

Fefe Actief lid

May 8, 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bewaren in de geboortekist. Dus samen met zwangerschapstest, eerste kleertjes, mooie tekeningen etc

18. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

Sep 30, 2012
    559
    101
    43
    In een envelop en de mooiste in het 9 maanden dagboek.

19. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb alle echofoto's ingescand, dus die staan op de computer. Een paar daarvan heb ik laten afdrukken en in een album geplakt. De echofoto's zelf zitten in een envelop, zodat ze niet blootgesteld worden aan licht. Door licht vervagen ze.

Wat je niet moet doen, is lamineren! Door de warmte verdwijnt de foto helemaal. Onze gyn waarschuwde daarvoor.

20. Amelien

Amelien Bekend lid

Apr 4, 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier heel veel echofoto's. Stuk of 20 afgedrukt en 50 in totaal (digitaal). Ik bewaar de geprinte in de MVM enveloppe en die gaat straks in de doos met belangrijke herinneringen (waar ook 1e pakje en dergelijke in gaan). De digitale ga ik gebruiken voor in mijn 9 maanden dagboek. Daarin gaan ook foto's van de vorderingen van de babykamer, foto's van kleertjes en dergelijke.

Share This Page