Minder bewerkt voedsel eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 24 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Dat had ik dus ook :roflmao:
    Ik ben dus in de basis echt een enorme chaoot, waardoor ik nu vaak dingen overgestructureerd aan pak :roflmao:

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.707
    113
    Vrouw
    Je vraagt het niet aan mij. Maar wat staat er op de ingrediënten lijst?
    Neem die kruiden/specerijen. Meng het met wat olie. En klaar.

Wat ik standaard in huis heb is een potje gedroogde kruiden: Italiaanse mix en Provençaalse mix. Daarin zitten alleen kruiden en geen toevoegingen (even etiket lezen, sommige mixen bevatten wel toegevoegd zout of iets anders)
    Deze gooi ik bij veel gerechten te pas en te onpas erdoorheen.

Paardenbloem en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.395
    30.707
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik heb minstens 6 potjes koriander open staan. Omdat ik al 5 keer dacht dat ie op was en ik dus nieuwe heb gekocht.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    764
    1.245
    93
    Vrouw
    Ja super, hier heb ik zeker wat aan! Hartelijk dank voor je uitleg!

Adje vindt dit leuk.
  5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Oh dan val ik nog mee! Mijn man was gisteren nog aan het klagen dat ik 4 doosjes koriander heb staan. :roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Qua kruidenmengsel zonder zout is Tuana ook een prima merk en echt veeeeele malen goedkoper dan die euromablikjes. Ras El hanout is bv 28 euro de kg omgerekend ipv 65(!!!!). Bij ons verkoopt de Turkse supermarkt het.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Inmiddels een tijd verder en het gaat goed. Ik snack tussendoor noten en pure chocolade. Ik ga me nu beoefenen op het zelf brood bakken. Dat deed ik wel vaker met een koopmans pak, nu wil ik het zelf gaan leren.

De kinderen krijgen gewoon een snoepje en een chipje in het weekend, ik had ook als tussendoortje gedroogd fruit gehaald en ze zijn er dol op.

Goede tips van de kruiden. Ik kocht altijd verstege en die bevat inderdaad veel zout.

Mijn haaruitval is grotendeels gestopt. Of het komt door de voeding, supplementen of toeval weet ik niet. Het was hiervoor maandenlang. Fijn!

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina