Minder Borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door chantalniehof, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    Hallo,

Sinds twee drie dagen is me zoontje wat onrustig.
    Ik geef nog steeds borstvoeding maar ben het wel langzaam aan het afbouwen. Hij krijgt nu om 7.00, 11.00, 15.00 en 23.00 uur bv en om 19.00 een flesje. Hij slaapt overdag bijna niet iedere keer maar 20-30 min.
    Meer huilen enzo... ik weet gewoon niet wat het is.
    En het huilen begint al vrij snel nadat hij heeft gedronken en hij drinkt zowiezo wel 30 min. S'nachts wordt hij ook wakker en krijgt hij afgekolfde Bv. Zal hij nu honger hebben? Krijgt hij genoeg binnen? Is mijn melkproductie nog wel voldoende? Ik weet het niet...

En als hij een flesje krijgt hoeveel moet hij precies hebben.
    Vorige week woog hij 5 kilo en 5 gram.

Hoop snel wat te horen.

Groetjes Chantal

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt.

Het is lastig om te beoordelen of je weing melk hebt.
    Wat ik wel kan zeggen is dat je weinig aanlegd.Om de 4 uur is niet veel voor een kleine baby.
    Het zou heel goed kunnen dat hij meer melk wilt en dat je dus vaker aan zou moeten leggen. Als je vaker aanlegt zullen je borsten ook meer melk maken.

Wat is je idee, wil je afbouwen of wil je je borstvoeding behouden en nog een tijdje zelf blijven voeden?

3. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    Nee ik wil afbouwen... wat is dan je advies?
    Daarom vind ik het nu zelf ook zo moeilijk, want dat de melkproductie minder wordt is namelijk natuurlijk de bedoeling met afbouwen.

dus ben benieuwd wat je advies is dan.

Hopelijk hoor ik weer snel wat van je.

vast bedankt voor het antwoord.

groetjes Chantal

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    tsja, dan kun je nu echt kunstvoeding gaan geven op de momenten dat je het idee hebt dat je weinig melk hebt. Als je snel helemaal wilt afbouwen zou je kunnen kijken hoe het met je borsten gaat als je hoofdzakelijk kunstvoeding geeft.
    Let heel goed op stuwing en/of harde plekken in je borst.
    Als je te gestuwd raakt of schijven o.i.d. in je borst krijgt doe je er verstandig aan om of aan te leggen of te kolven.
    Het afbouwen zou heel snel kunnen gaan als je dit wilt.

Wat is nu de meest ideale situatie voor jou?

Je kunt overigens de hoeveelheid kunstvoeding aanhouden zoals achter op het pak/blik vermeld staat voor de flessen die je geeft.

Deel Deze Pagina