trekkende pijn van rug naar buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Thasmo, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Lieve VK's,

Inmiddels ben ik 37+2 weken zwanger en sinds anderhalve week heb ik trekkende pijn van mijn rug naar voren naar mijn buik toe onder de navel.. soms is de pijn weg, maar meestal gewoon aanwezig.
    Ik weet van mijn eigen vk dat ons beebje met het hoofdje al ver ingedaald ligt en dat voel ik ook oa met lopen.
    Verder krijg ik steken in mijn liezen en bij mijn vagina (vaak onverwachts ineens uit het niets een soort pijnscheut).
    Hoort dit er gewoon allemaal bij als een soort voorwerk..?

Soms kan ons kleintje me echt heel zeer doen wat ook weer terugkomt met een harde buik en dan die trekkende pijn.. maar die harde buik heb ik niet altijd..
    Sorry als het een beetje verwarrend klinkt..

Ik weet dat ik van 42 weken uit moet gaan, maar het komt nu allemaal zo dichtbij.. en iedereen zegt: als het zover is dan WEET je het.. maar voel me nu een beetje onzeker..:)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tasmo,

het is ook allemaal spannend! Het zou makkelijk ziijn als je naar een datum kunt toeleven, maar zo werkt het helaas niet. En je merkt het inderdaad vanzelf. Je moet proberen jezelf niet te snel aan het bevallen te verklaren, want dan valt het voor je gevoel mee qua tijd meestal. En prbeer als je weer harde buiken krijgt of dat trekkende gevoel te ontspannen, een warme douche te nemen of een kruik op je buik te leggen. Want warmte bij voorwerk zorgt vaak voor verlichting en is het wel van de bevalling zorgt deze rust vaak voor doorzetten. De kwaaltjes die je nu beschrijft klinken niet erg, maar echt als laatste loodjes. Sterkte nog!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina