wel of niet stimuleren? en hoe dan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door girl21, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

hoi misschien wel een hele rare vraag hoor, maar wil toch proberen een antwoord te krijgen..

ik ben nu 35,5 week zwanger, en zag gisteren tot mijn verbazing dat ik kleine druppen melk op mn bortsten had..:$ en trots:)

denk dat dit toch een klein goed begin is? er is in ieder geval wel WAT melk.. of het genoeg is zullen we later zien, maar dat even terzijde..

nu is mijn vraag eigenlijk, moet je je borsten ook stimuleren om door te gaan met een melk voorraad maken? door bijv. te masseren oid?
    of misschien juist niet doen?

en heeft dit ook te maken met wanneer de bevalling kan gaan komen? tuurlijk, vanaf nu kan alles, maar is dit iets in de goede richting?

kortom, was overdonderd door wat me overkwam, en er komen ineens allemaal vragen naar boven.. ik was niet zo heel enthousiast meer over BV, of het wel iets voor mij was, of ik het wel zou kunnen en nog meer van die onzekerheden..

maar nu.. ben stiekem toch wel beetje trots dat mn lichaam dit al allemaal doet zo..;)

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat je beschrijft is heel normaal, sommige vrouwen beginnen tegen het eind van de zwangerschap al wat melk te lekken. Het zegt gelukkig niets over of je wel of niet kunt voeden. Als je niet lekt kan je evengoed voeden. Als je wel lekt dan weet je in elk geval dat er wat aan het werk is.

Ga straks bevallen. Na het wegvallen van de zwangerschapshormonen komt door het principe van vraag en aanbod de melkproductie pas echt op gang. Hoe meer jij aanlegt (of kolft als het aanleggen onverhoopt niet direct lukt) hoe meer melk er wordt aangemaakt.

Geniet nu nog even van je zwangerschap! Start met voeden, Als je vragen hebt of onzeker bent dan stel je hier gewoon je vragen!

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina