Sinds mei 2014 zijn wij actief bezig met onze kinderwens. Helaas is dit in september 2015 na 6 weken zwangerschap in een mk geeindigd. Wij waren toen al met onderzoeken bezig. Semenonderzoek, bloed, uitstrijkje was allemaal goed. De eerstvolgende stap was een hsg, maar toen testte ik positief dus is alles van de baan gegaan. We zijn nu weer een paar maanden bezig, en ik merk dat mijn menstruatie is veranderd en ik heb het gevoel dat er toch iets niet goed zit bij mij. Ik heb voor morgen een afspraak met mijn ha staan, omdat ik graag weer een doorverwijzing zou willen om de onderzoeken verder af te maken. Nu zijn er verschillende ziekenhuizen bij mij in de buurt, ik zat al bij het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk, maar weet niet of ik daar wel zo tevreden over ben. Mijn mk is ook niet heel fijn begeleid, en we zijn hier zo'n 3 maanden mee bezig geweest. Nu mijn vraag; hebben jullie adviezen, of iets dergelijks voor ziekenhuizen in de buurt? Mijn verzekering vergoed bij MCA Alkmaar, Zaans Medisch Centrum, Spaarne Gasthuis Haarlem Noord, Spaarne Gasthuis Haarlem Zuid en Gynacologisch centrum Dermout&Albicher. Ik neig zelf meer naar Spaarne Gasthuis Haarlem Zuid, mijn schoonzus heeft daar ook goede ervaringen, maar dan qua bevalling. Jullie tips voor wat betreft onderzoeken? (sorry beetje lang verhaal geworden...)
Hi Suze, Ik loop bij het Kennenmer ziekehuis in Haarlem (Spaarne Gasthuis) ik ben begonnen in Noord voor de begin onderzoeken en nu loop ik bij zuid voor de IUI (heb hier ook HSG gehad. Ik ben zeer tevreden. Hele fijne mensen, je zit niet uren te wachten voor je aan de beurt bent, en voelt overall gewoon goed. Ik las ook dat ze in 2013 als beste ziekenhuis voor fertitleit zijn geworden en ik geloof in 2015 beste ziekenhuis overall. Freya Pluim voor fertiliteitszorg 'Kennemer Gasthuis in Haarlem is beste ziekenhuis van Nederland' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Succes!
Een streekziekenhuis kan minder op fertiliteits gebied dan een academisch ziekenhuis. Academisch wil zeggen dat men zelf ook onderzoek doet en verbeterd in de zoektocht fertiliteits behandeling te verbeteren. De freya pluim heeft helemaal niets te maken met de succesvolheid van behandelingen maar met hoe je als patiënt behandeld wordt. Het VU Amsterdam heeft volgens het NVOG ( rijkscontrole) de beste slagingspercentages. Dat ze dan misschien wat minder aardig zijn kan mij persoonlijk niet veel schelen.
Klopt de Freya pluim gaat niet over resultaten. Het Vu heeft goede resultaten maar ik ken twee mensen die daar lopen en hele slechte ervaringen hebben. Afgebeld worden op cruciale momenten en zeer onvriendelijk behandeld worden. Ik denk dat als ik in het IVF stadium zou zitten wel ook meer zou kijken naar resultaten, maar nu voor IUI zijn resultaten overal beetje zelfde en vind ik de benadering naar de patiënt toe wel zwaar wegen.
Dat snap ik zeker Koekjesbakker. IUI is niet zo ingewikkeld, en daarmee bedoel ik de daadwerkelijke handeling voor een ziekenhuis, niet de mentale belasting voor de patiënt want het hele fertiliteits circuit is niet leuk - understatement 😉.
Ik kan je niet adviseren want kom uit Limburg. maar ik ben ruim jaar geleden ook overgestapt naar een ander ziekenhuis en ben nog steeds blij met de keuze. voelt het niet goed ga dan gewoon op zoek naar een andere ziekenhuis. De klant is koning denk ik dan maar. niet elk ziekenhuis wil maatwerk leveren. Door mijn overstap denk ik echt Dat ik nu een hogere kans heb op een zwangerschap. hogere dosering medicatie. Utrogestan etc.
Bedankt voor de links Koekjesbakker, meteen een gekeken en die site van Freya is wel heel zinvol. Ik ben vanmorgen bij mijn ha geweest en vanmiddag al door het RKZ gebeld ik kan al heel snel terecht dus ik laat het even zo. Als het over een paar maanden nog niet raak is en ik geen goed gevoel heb bij RKZ ga ik even verder kijken bij Spaarnegasthuis Zuid, dat zag er ook goed uit. Ook jij bedankt voor de tip Klaasje, dat wist ik niet van dat Academische, ga ik onthouden!