topic titel staat een beetje raar Ons meisje drinkt sinds 2/3 ineens minder ze krijg 5x 150+5 maar laat vaak flessen van 40/50 cc staan ze komt wel genoeg aan in gewicht, is actief en vrolijk en plast en poept goed. nu ineens sinds een week doet ze raar, de eerste 50 cc gaat er goed in ( eerste honger is weg denk ik ) en dan begint het.. fles weg slaan met de handjes, wringen, met hoofd alle kanten op, zo van oprotten met die fles! om als je volhoud, gewoon nog wat slokken te drinken, weer raar doen.. slokjes drinken.. en zo gaan we verder tot ze dus echt genoeg lijkt te hebben en er nog 40cc ofzo in zit Iemand enig idee?? nu hoorde ik al sprongetje ( zolang ? ) en 4 maanden dip ( kende ik niet eens ? ) maar ik hoop dat iemand ervaring heeft en me kan vertellen wat eraan te doen. Ze heeft al een groter speentje erop gehad om te proberen (6+ dacht misschien is dat het probleem, maar dat ging echt te snel ) dus gewoon weer normale 3+ (Avent) Dacht misschien een ander merk fles proberen ?
Hier hetzelfde probleem gehad, rond de 5 maanden. Ik gebruikte ook de Avent fles en ben toen (omdat ik ook uit m'n ideeen was..) overgestapt naar Born Free flessen. Het ging toen wel iets beter, maar nog niet optimaal. Ook heb ik nog gedacht dat het tandjes waren, maar die kwamen uiteindelijk pas met 7 maanden. Dus ik weet ook niet wat het is geweest. Hier ging het vanzelf trouwens met een paar weken weer over! En als ze verder gezond er uit ziet, gezellig is en lekker slaapt, kan het misschien niet zo veel kwaad.
Hier ook. Hij is toen even naar meer kleinere flessen gegaan (geloof soms 8 op een dag). Om vervolgens een nieuw ritme te pakken en door te gaan slapen.. Soms hebben ze gewoon wat rommeldagen/weken.. Als ze verder vrolijk zijn
En als je nou gewoon eens even pauzeert als ze die 50cc op heeft en even wacht tot ze aangeeft weer meer te willen?
Mijn zoontje doet dit al sinds zijn geboorte met de fles. Ik stop inderdaad als hij begint te klooien en laat hem een boertje doen. Dan gaan we weer verder met de fles, soms stop ik wel 4 tot 5 keer met de fles maar hierdoor gaan ze meestal wel bijna leeg en blijft hij en ik ook rustiger tijdens de fles.
Mijn dochter had dit ook en bij ons was dit het moment om over te schakelen naar nog maar 4 flessen per dag! Dat ging veeeeeel beter!
Dat lukt hier helaas ook niet, stoppen, boertje laten allemaal prima en wachten wachten, maar ze lijkt gewoon echt vol te zitten als je dan na een tijdje weer gaat proberen begint ze weer hetzelfde te doen Ze lijkt gewoon genoeg te hebben aan de hoeveelheid die ze tot zich neemt @SannedK , overgaan op 4 flessen heb ik aan zitten denken, maar ze heeft toch om de 4 uur wel echt honger want soms is het een kwartiertje later door het een of ander en dan zet ze het wel echt op een krijsen Ik ga het nog eens even aankijken en misschien inderdaad een nieuw ritme vinden, lastig! wil haar niet dwingen om te eten. vol = vol denk ik dan, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat ze minder goed gaat groeien omdat ik denk van ''laat maar zitten dan''
Soms moeten ze gewoon even een paar dagen kleine beetjes drinken, voordat ze opeens grotere flessen kunnen hebben.. (als regeldagen bij BV) Volg je kleintje maar, zolang het verder goed gaat, kunnen ze al een hoop zelf regelen
Misschien zit ze even in een periode waarin ze gewoon veel vaker een kleine hoeveelheid wil drinken. Had mijn dochter ook, die dronk afgekolfde melk op mijn werkdagen, en ik maakte altijd flessen van 50-75cc voor haar. Meestal dronk ze per voeding 2 van die flessen, maar er waren periodes waarin ze er net eentje dronk. En dan meldde ze zich vanzelf wel als ze weer wilde. Dus er waren dagen dat ze 2 of 3 keer veel dronk, maar er waren ook dagen dat ze 5 of 6 keer een bodempje dronk. Kwam allemaal goed, ze bleef gewoon netjes op haar lijntje groeien.
Ik heb het zelfde probleem, mijn zoontje van 14 weken krijgt ook 5 flessen van 150/5. eerst gingen ze tot op de bodem leeg maar sind ongeveer een week laat hij ook staan. Zelfdee verhaal als bij jou hij heeft gewoon genoeg. Gaat dan een beetje liggen spelen met de speen en laat duidelijk merken dt tie niet meer hoeft. Ik laat het maar gewoon zo, als hij niet meer hoeft dan hoeft tie niet meer. Ik denk dat het ook met een sprongetje te maken heeft en dat het over een paar dagen/week weer over is. Ik snap je onzekerheid hoor, ik heb dat ook dan denk ik je moet toch goed drinken om te groeien. Ik probeer het maar los te laten en niet te dwingen. Mijn zoontje komt overigens niet vaker of korter achter elkaar, gewoon om de 4 uur. Ik heb er ook al aan zittenh denken om de laatste fles van 23 uur te laten vervallen omdat ik hem dasn ook vaak wakker moet maken en hij dan maar eenbeetje drinkt maar daar vind ik hem nog te jong voor. Succes meid!!!
Hier hetzelfde verhaal, begon zo'n 2 weken geleden, toen spuugde hij ook steeds een flinke golf uit. Daarna is het ff goed gegaan maar de laatste paar dagen laat hij steeds wat over en begint ook te spelen met de speen en duwt met zijn handjes de fles weg. Spugen doet hij gelukkig niet meer, op soms een beetje na dan. Hij krijgt nu 5 keer 180+6 en zit er aan te denken dit weekend eens te proberen om de laatste fles om 23.00 niet te geven maar ik vraag me af of hij daar niet nog wat te jong voor is.
Kan best hoor Hier ook gedaan met 3,5 maand en nu ondertussen wel weer op 5 flessen na een tijdje kreeg ie vanzelf meer honger
mijn meisje deed dit met 5 maanden en dronk nog maar 100 cc perdag als je geluk had,toen viel ze ontzettend af en is doorverwezen naar spoedeisende hulp en toen is ze opgenomen in het zh en heeft 6 dagen sonde gehad en 7de dag ontslagen omdat ze de fles niet weigerde. Ze komt nu gelukkig weer goed aan en laat per fles zo'n 50 staan en de andere dag drinkt ze alles leeg. Komt wel 2 keer per week een logopediste thuis om te kijken naar haar eetgedrag. Maar zoveel afvallen mag absoluut niet meer.