Dames die hier ook last van hebben?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beertje13, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik geef nu 5 maanden bv. Maar ik ben wat aan de zware kant. Door een ziekte ben ik heel veel aangekomen.
    Ik ben nu 14 kilo kwijt waarvan tien v/d zwangerschap maar er moet nog veel meer af. Maar elke keer dat ik op mijn eten ga letten, loopt mijn productie hard achteruit.. Soms hoor je, door de bv val ik veel af! Ik dus niet. Ik wil heel graag kilo's kwijt raken maar zodra ik erop let, loopt het terug!

Nog meer dames hier last van?

2. Beertje13

Niemand of iemand?

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik val ook niet af door het geven van borstvoeding. Maar heb nog niet gemerkt dat mijn productie terugloopt als ik minder eet.

Ik zou advies vragen bij een diëtiste. En sowieso natuurlijk veel water drinken en bewegen.

4. Beertje13

Ik beweeg elke dag en sport ook! En ik ben van mijn zelf al een grote drinker.. Dus dat zit goed..

Ik zal contact opnemen met de dietist..

Is het wel zo dat als ik zou stoppen dat het harder gaat? Het afvallen?

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat vervelend voor je zeg. Ik herken het niet afvallen tijdens de bv wel. Bij sommigen vliegen de kilo's eraf, maar bij mij echt niet. Ik heb alleen maar HONGER. De hele dag. Bij mij mag er ook wel minimaal 10 kilo af, maar het lukt me echt niet om nu op mijn eten te letten. Geen idee wat mijn productie zou doen als ik erop zou gaan letten hoor.
    Het zou voor mij geen reden zijn om te stoppen met de bv. Dan nog maar een paar maandjes wachten.
    knap van je dat je al 14 kilo kwijt bent trouwens!

6. Alita

Alita Niet meer actief

Wat is minder eten dan bij jou?

Ik viel bij de eerste trwouens wel af maar bij de tweede helaas niet...

7. Alita

Alita Niet meer actief

Jammer he dat het bij ons niet zo gaat:D
    Maar eigenlijk kun je gewoon normaal eten en als jij dus te veel snoept dan ligt het aan jezelf dat je niet afvalt natuurlijk;)
    Jij zegt tenminste "als ik op mijn eten zou letten" maar als je lichaam meer eten nodig heeft voor de bv is dat niet zo erg om iets extra`s te eten....snoepen dat is niet goed.....zeg niet dat jij dat doet he hahahaha

8. Beertje13

Drie broodjes, avond eten en twee tussendoortjes. Is voor mij erop letten!

Sparkie: thnx! Jij herkent het dus.. Ik heb geen honger gevoel... Eet je wel gezond? Ik heb wel door de pil, de cerazette dat ik last van mijn hormonen heb, heel erg!

Ik wil ook nog niet stoppen met bv, maar wil ook heel graag afvallen!

9. Alita

Alita Niet meer actief

@Beertje maar dat is toch normaal wat jij eet? Bv is geen garatie dat je afvalt natuurlijk.....je kunt nu ook sporten enz ....

10. Beertje13

Ja idd, maar mijn productie word gewoon minder! Ik sport twee keer in de week! En mijn gewicht blijft gewoon stabiel, op 1 punt hangen!

11. Alita

Alita Niet meer actief

Kan eigenlijk niet aan je eten liggen want je eet gewoon goed....maar waarop baseer jij dan dat je productie minder wordt?

12. Beertje13

Mijn borsten voelde als theezakjes aan, ze voelde altijd vol aan! En mijn dochter bleef honger houden waardoor ik haar een fruithap ging geven.. Ook niet goed voor de productie... Maar als ik wat meer eet wat ik toen ook deed werd mijn productie meer, hoefde haar ook niet bij te voeden..

Maar of ik nou weinig eet of wat meer eet mijn gewicht blijft hetzelfde

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar ik snap het niet...je eet toch gewoon goed?
    Dat je borsten iets minder vol zijn hoeft niet direct te betekenen dat er ook minder productie is natuurlijk;)

14. Beertje13

Haha jaah ik eet ook goed! Maar waarom val ik dan niet af? Haha

Ik doe dan zo mijn best en blijf gewoon stabiel!

Mijn gevoel, als ik kijk naar mijn lichaam en madelief loopt het terug..

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Komt het niet door de cerazette dat je productie minder is?
    Hier at ik flink maar viel ook vrij snel af, zat na 8 weken weer op m'n oude gewicht. Was 18 kg aangekomen en ben er uiteindelijk het 1e jaar 25 kwijtgeraakt. Het meeste het eerste half jaar.
    Maar hier eigenlijk nooit productieproblemen gehad.

16. Beertje13

Ja.mijn zwangerschapskilos zijn eral af! Die cerazette is juist bedoelt om te slikken tijdens de bv..

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja soms kan het even lang duren voordat er iets afgaat.....maar heb je veel stress? Daar kan ook je productie van achteruit gaan!

18. Beertje13

Nee dat niet! Ik heb geen stress!

19. Alita

Alita Niet meer actief

ja dan weet ik het ook niet meer........of ben je naar minder bv gegaan misschien?

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou dan niet minder gaan eten. Meer eten, zodat je productie hoog genoeg blijft, maar let er eens op wat je precies eet. Lekker veel fruit eten, daar kun je niet zo snel van aankomen, en meer water drinken dan andere dingen. Je moet ergens een balans vinden tussen genoeg voor de BV en niet meer dan je nodig hebt. Je kunt het niet er door duwen als je BV wilt blijven geven. Eerst even kijken of je je productie weer omhoog krijgt!

Deel Deze Pagina