Mijn zoontje van 6 maanden is een tevreden ventje die altijd net even iets meer voeding heeft gehad. Nu zit hij al een hele tijd op 4 flessen van 210+7 en dat gaat ging goed. Maar nu moet ik de overstap maken naar voeding nummer 2 en sinds we daar mee bezig zijn is hij niet tevreden meer.. Hij krijgt nu dus flessen van 210+ 6 scheppen en dan 2 keer per dag bijvoeding. Klein beetje fruit en in de middag groente. Nu zijn er 2 opties. Of op nummer 1 blijven en dan 210+7 Of Op nummer 2 en dan 210+7.. Maar zou dat veel kwaad kunnen om hier mee door te gaan? Van nummer 2 mogen ze maar 800 maar daar is hij dus niet tevreden op.. Hij wilt geen speen helaas en ook geen duim..dus krijg hem niet op een andere manier tevreden als alleen met de fles.. Help..
Is het geen idee om 6 scheppen van nr 2 te doen en 1 schep van nr 1? Dan ga je niet over het maximale van nr 2 heen. Of voeding voor hongerige baby's, of gebruik je dat al?
Sundance, dat is idd misschien een idee. Maar op dit moment krijgt hij 4 scheppen 2 en 2 scheppen 1 en dan geef ik ook nog forte.. Heel gepuzzel maar geloof op de dag 3 forte en in de avond 5 forte. Morgen wil ik weer meer 2 gaan geven en dan op deze manier over. Zou het kunnen dat als hij volledig op 2 zit hij meer tevreden zou zijn? Dan zou ik voor de avond een schepje 1 erbij kunnen doen die zijn tegenwoordig ook in kleinere pakken. Of meer bijvoeding gaan geven? Lastig deze periode.. Weet het nog wel van de oudste maar weet niet meer hoe en wat precies
Als hij wil, zou ik het proberen met meer bijvoeding. Dat je bijv 1 fles 150+5 geeft, en daarna een broodkorst of een banaan om op te sabbelen. Dan heb je wat ruimte om de 4de fles 7 scheppen te geven. Ik zou niet meer geven dan 800cc opvolgmelk, of helemaal bij nr 1 blijven. Na 6mnd kun je het compeseren met bijvoeding en ander drinken. Overigens is 800cc opvolgmelk echt de max, er kan dus niet nog meer nr 1 voeding naast worden gegeven.
Ik zou eerst investeren in de bijvoeding en zolang je nog op die megaflessen zit nummer 1 blijven geven. Als je mengt, dan blijft het maximum natuurlijk lager als met alleen 1.
Ik ben gister en vandaag meer bijvoeding gaan geven en het lijkt beter te gaan. Ook heb ik een slaapje laten vallen waardoor hij echt goed moe is na de avondfles en tevredener is slaap valt. Geef nu 3 keer 210+6 en voor de avond geef ik 210+7. Er blijft altijd wat in de fles zitten en hij spuugt ook vaak wat uit dus denk dat dit goed is zo. ( Brown fles). Hij krijgt nu gewoon lekker groente en fruit en da binnenkort beginnen met broodje in de middag maar daarvoor moet hij eerst fruit met stukjes kunnen eten.. Thanks voor de tips!