alleen in slapen vallen naast mama...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden,

Mijn zoontje van 17 mnd en een week zit of zat weer eens in zo'n fase. Dit keer hield dat in dat hij ongeveer driekwartier keihard ging gillen als ik welterusten had gezegd 's avonds. Na een tijdje werd dat gelukkig wel korter. Toen hij nog maar 5 minuten uit z'n dak ging werd hij ziekjes met veel slijm en als hij dan ging huilen ging hij spugen omdat hij z'n slijm niet meer weg kon slikken. Dus toen heb ik drie dagen naast z'n bed gezeten zodat hij niet meer ging huilen en meteen ging slapen (dat deed ie dan ook gewoon binnen het kwartier). Maar ja, je raadt het al, nu gaat hij weer rustig driekwartier huilen omdat hij weet dat er ook de optie is dat mama naast z'n bed gaat zitten. Ik heb nu bedacht dat ik 'm eerst even 10 minuten laat gillen. Hij 'roept' meer dan dat hij gilt. Hij staat dan rechtop in zijn bed in de hoop dat ik kom. En na 10 minuten kom ik dan alsnog naast z'n bed zitten (ik moet het ook zo doen want in die 10 minuten ruim ik m'n dochters kamer op en stop ik haar in).

Maar nu denk ik dus, stel dat deze 'fase' over is, zal hij dan wél in die 10 minuten zelf in slaap weer gaan vallen, of zal hij gewoon doorgaan met 'roepen' omdat hij weet dat ik na die tien minuten altijd naast z'n bed kom zitten?

Wie heeft eenzelfde iets meegemaakt en weet antwoord op deze vraag?

Even voor de duidelijkheid: het belemmert me op zich niet echt, want het duurt vaak maar 10 minuten, maar ik zie me over een jaar nog steeds zo zitten en dat lijkt me ook niet de bedoeling. :(

Deel Deze Pagina