Beste, Ik weet sinds maandag dat ik 4 weken zwanger ben. Nu heb ik 2 vraagjes. Ik heb sinds de dag dat ik positief testte (2weken na bevruchting) wat buikkrampen maar die zijn niet super pijnlijk. Deze voormiddag had ik echter heel intense buikkrampen (niet echt aan een zijkant maar gewoon in onderbuik), ben naar toilet geweest maar daarna niet beter. Ben even moeten gaan liggen, na 20 min was over. Nu maak ik me hier toch wel zorgen over. Ik heb geen bloedverlies gehad. Nog een ander vraagje: je hoort zoveel zeggen over de waarde van het hcg, bij mij was dat 2 weken na bevruchting 569, is dat nu eigenlijk goed of niet? En is het aangewezen om te hertesten om te zien of het goed stijgt, want heb pas op 8 weken afspraak bij gyneacoloog en wat als is al die tijd denk dat ik zwanger ben en er toch iets mis is gegaan? Bedankt! groetjes Elinora
Hoi elinora, De krampen die je hebt gevoeld kunnen temaken hebben met de groei van je baarmoeder. Je banden wordne op de proef gesteld en je organen als je darmen moeten een nieuw plekje om je baarmoeder gaan vinden,elke dag opnieuw. Het is niet nodig om het Hcg nogmaals te bepalen. Het Hcg Stijgt namleijk is het begin sterkt daarna blijf het stabiel en neemt het af. het zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het is even spannend en afwachten tot dat je je afspraak hebt. Imke