wat vinden jullie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door afteranne, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afteranne

afteranne Actief lid

21 jan 2009
    142
    0
    0
    Hallo allemaal,

ons zoontje is nu 14 weken oud. Hij drinkt momenteel 5 x 200 cc en weegt nu 6 kilo. De flessen gaan allemaal schoon leeg, hij is gewoon boos als het op is. Als je de regel van 150 cc voeding x kg lichaamsgewicht neemt dan krijgt hij nu 35 cc per fles teveel. Meneertje begint overdag een mooi slaap-waakritme te krijgen. 's nachts slaapt hij ook goed, al moeten we er soms wel heen om even te troosten. Hij ligt 's avonds om 19:15 uur in bed en we moeten hem om elf uur echt uit een hele diepe slaap halen voor de laatste fles. Ik ben geneigd om hem nu al rijstebloem door de fles van 19:00 uur te geven en eens te kijken of hij zonder de voeding van elf uur kan... Dit omdat hij qua cc dus een hele fles teveel per 24 uur krijgt en echt diep slaapt om elf uur. Hebben jullie de fles van elf uur afgbebouwd of ineens weggelaten en ook eerder dan 4 maanden? Hebben jullie ook hongerige kinderen waardoor je eerder met rijstebloem bent begonnen? Hoop dat t een beetje duidelijk is...

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben de fles van 23:00u ineens weggelaten. We kregen haar al een tijdje heel slecht wakker en toen hebben we haar het gewoon zelf laten regelen. Dus niet meer wakker gemaakt. Toen sliep ze van 19:00u tot 6:30u ongeveer. De laatste fles maakte ik daarna wel iets groter, maar die ging niet altijd op. Ze had eerst 180/6, maar daarna 210/7.

Oh ja, ze was toen net 12 weken.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik zette altijd de wekker voor de voeding van 23.00, vorige week was ik dan vergeten te doen, en mijn zoontje sliep gewoon door tot 7 uur! dus ik maak hem nu niet meer wakker en hij slaapt gewoon heerlijk door, soms moet ik er uit om hem even te troosten maar dat is alles. overdag slaapt hij nog 3keer meestal, s'ochtens een half uur a driekwartier tussen de middag 2 2,5 uur en dan einde van de middag nog een half uurtje ofzo. dan gaat ie rond 19.00 19.30 lekker naar bed tot de volgende ochtend.

4. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze spruit krijgt zijn laatste fles rond 21.30 u en slaapt tot 8u.
    Hij had op een bepaald moment (rond 6 weken) ook meer honger. We hebben dan gewoon wat meer gegeven. Die gegevens over voeding zijn 'richtlijnen' Niet elk kindje is hetzelfde he. Want hij had rapper dan 'voorgeschreven' 150cc (water). Dus als uw kindje niet genoeg heeft, geef je iets meer.
    Als uw kleintje om 23u diep slaapt, zou ik proberen die fles over te slaan. Ofwel uw flesjes overdag een beetje op te schuiven (het uur dat je de flesjes geeft :) )
    Ik ga nu ook proberen zijn voedingen een beetje naar voor te schuiven zodat hij vroeger in bed kan.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou niet met rijstebloem beginnen, dat is bijvoeding en daar is hij echt nog te jong voor.
    Maar je kunt 'm toch ook gewoon niet wakker maken en kijken wat er gebeurt? Hij zit nu op z'n maximum aan voeding, kan best dat hij met wat minder toe kan.

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik zou ook niet met rijstebloem beginnen. Ik deel mijn mening met dirksmama.

Deel Deze Pagina