Hoi ilja, Mijn zoontje is geboren op 3 oktober 2007, hij is dus nu 10 dagen oud. Hij krijgt vanaf dag 1 flesvoeding, Nutrilon 1. In het begin dronk hij zijn fles heel snel leeg en hebben we een andere tragere fles geprobeerd. Sinds giseren zijn we weer terug op de avent fles met speen nummer 1. We zijn iedere dag met 10 cc omhoog gegaan met de voeding, dit op advies van het ziekenhuis en de kraamhulp. Hij zat tot gisteren op 7 voedingen van 80 cc. Vanaf vandaag drinkt hij zijn fles niet meer leeg. Hij stopt bij 40 of 50 cc en valt dan in slaap. We geven de fles op regelmatige tijden en hij is dan altijd ook gewoon goed wakker. Maar vanaf vandaag valt hij continu in slaap. Ik weet dat je bij borstvoeding regeldagen hebt dat ze meer drinken maar dat je ook dagen hebt dat ze minder drinken, dit kan je natuurlijk niet zien. Bij flesvoeding is het een voordeel dat je ziet wat erin gaat maar ik vind het nu ook lastig om te zien wat er niet in gaat. Is het normaal dat zulke jong babies ineens minder gaan drinken? Verder heeft hij geen koorts oid en is hij regelmatig ook gewoon lekker wakker. Hij slaapt goed. Dit zijn mijn voedingstijden: 06.00/ 10.00/13.00/16.00/19.00/ 22.30/02.00. Bedankt voor je antwoord. Groeten Diana
Niet alleen kinderen die borstvoeding krijgen hebben regeldagen...ook kindjes die de fles krijgen hebben hiermee te maken. Kijk het gewoon even een paar dagen aan en blijf vocht aanbieden. Ilja