Minder eetlust bij 14 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    is het echt zo , dat rond de eerste verjaardag , minder eetlust hebben...??

eerst kon esmee wel een hele boterham op maar nu maar 1 stukje ...
    ze is gek op koekjes , 1 koekje , meer niet ...
    gek op appels ... wil ze ook niet meer...
    warm eten is wel weer gek op en drinkt wel veel maar eet veel minder sinds een maand...

meerdere kindjes er last van ??

xxx trotse mama

2. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Vanaf de leeftijd van een jaar groeien kinderen minder hard dan in het eerste jaar, dus dan hebben ze ook wat minder eten nodig en gaan ze vaak ook minder eten. Maar verder heb je ook gewoon de fases waarin ze om allerlei redenen vaak een potje maken van het eten. Je dochter komt nu op een leeftijd dat ze steeds meer haar eigen zin wil gaan doordrijven en daar hoort ook bij om je eten te weigeren. Ze krijgt gewoon door dat ze ook zelf kan bepalen hoe de dingen gaan.

Noelle is de laatste maand ook steeds meer aan het klieren met het eten en als het aan haar ligt weigert ze echt alles. In eerste instantie draait ze meteen haar hoofd weg als ik haar iets wil geven. Maar ik leid haar echter af met speelgoed en als ze haar aandacht dus bij iets anders heeft, kan ik zo alles naar binnen lepelen. Alleen momenteel eet ze echt niet veel, maar ze is nu behoorlijk verkouden en heeft koorts. Dus dan vind ik het ook vrij normaal dat ze niet veel wil eten. Als ze dan tenminste maar drinkt en dat lukt gelukkig nog steeds wel.

Deel Deze Pagina