niet kunnen eten, eetlust weg bij kookgeur!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mimi22, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Voel me schuldig, wil het even van me afschrijven en delen met jullie. Misschien dat iemand mijn verhaal herkent.

Ik was voor de zwangerschap een normale en redelijk goeie eter.
    Nu ben ik bijna 20 weken zwanger. Heb geen last meer van de misselijkheid. Tot dat...

Ik eet altijd alleen, dus kook altijd voor mezelf.
    Wanneer ik kook, loop ik het liefst bij het vuur weg. Ik wil niet te veel mee krijgen van de kooklucht. Word er niet meer zo misselijk meer van als bij het begin van de zwangerschap, maar mijn eetlust verminderd wel. Als ik dan wil beginnen met eten, dan kijk ik naar bord van... nou ik MOET dit opeten, het is goed voor je kindje!

Vaak gaat het goed, tot een aantal happen. Dan begin ik te kokhalzen en moet ik het eten gewoon laten staan. Het bewaren heeft geen zin, want ik krijg dat gene wat ik gekookt hebt niet meer binnen. Vandaag moest ik nadat ik me hele bord nagenoeg op had!!! Overgeven!

Ik doe zo me best om goed te eten. Maar vind dit gewoon heeel erg moeilijk! Ik nijg meer naar de lekkere dingen i.p.v. de gezonde dingen... *zucht*...

Ik eet dan maar een boterham als alternatief of een stuk fruit.

Zo dat is eruit...

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier precies hetzelfde! Ik hoop nog dat het minder wordt (ik zit bijna op 12 weken nu). Ik kook voor ons gezin, maar wordt echt onwel van de lucht, net als jij. Gisteren ging mij man koken, ik ben gewoon de tuin gaan zitten! Vreselijk. En je krijgt het idd al helemaal niet weg daarna.

3. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Toen ik rond de 12 weken was, was het bij mij inderdaad ook zo erg. Dat ik niet eens kon koken of ik begon al met kokhalzen en soms dan al overgeven. Dus dat je weg loopt, kan ik mij goed voorstellen.
    Maar de geurtjes (ook de koelkast was mijn vijand), worden minder. Alleen de eetlust, ik weet het niet..

Voel me schuldig, ben bang dat ik ons kindje niet genoeg gezonde voeding kan geven. Ook al weet ik dat ze wel nemen wat ze nodig hebben. Maar dan moet het gezonde er eerst in en dat vind ik erg moeilijk.

Bedankt voor je reactie! Fijn te weten dat ik niet de enige ben. Ik hoop voor je, dat je er gauw vanaf bent!

4. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Ook hier geen eetlust. Zo irritant als ik boodschappen moet doen en geen idee heb wat ik de hele week moet gaan eten, want ik heb echt nergens trek in. Dus laat ik m'n man maar kiezen, haha.

Of gezellig uiteten gaan met de familie en dan of helemaal nergens trek in hebben, of de normale lekkere dingen niet mogen eten.

Gelukkig is het bij mij alleen geen eetlust, ik ben er verder niet misselijk bij.

5. Maia

Maia Niet meer actief

bij mijn dochter kreeg ik geen hap door mijn keel: tenzij het vet was, dus hamburgers, patat enzovoorts. Brood, fruit e.d. kreeg ik gewoon niet naar binnen, als ik ergens misselijk van werd was dat het. Nou ze is prima gezond geboren hoor, je kindje neemt wel de voedingsstoffen van je die het nodig heeft.
    Maar geef eerlijk toe: ben blij dat ik nu voornamelijk trek heb in fruit en juist de vette dingen wat minder ;)

6. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    hier helemaal hetzelfde!! Hier vandaag een lekkere vis klaargemaakt met spinaziepuree... Hmmm heerlijk vind ik dat...tot ik het begon klaar te maken en het voor m'n neus stond... Ik heb er letterlijk maar 2 hapjes van genomen en de rest staat nu in de microgolf... balen he :s

ik heb ook het gevoel dat ik het kindje in de buik niet geef wat hij moet krijgen en hem verwaarloos ! maar het gaat gewoon niet anders...Liever maar kleine hapjes knabbelen dan alles weer eruit moeten k*tsen...

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Inderdaad, je kindje neemt wel van jou wat het nodig heeft. En ik neem elke dag een vitaminepil, krijg je toch het meest noodzakelijke binnen.
    Maar wat erg dat jij er nog steeds zo'n last van hebt mimi22! Ik heb er nu al echt de balen van.

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ken het ook hoor. Ik heb ook totaal geen smaak meer. Mijn arme vriend krijgt nu al zo lang mijn zwangerschap duurt iedere avond een vieze bord prut te eten haha.

Overdag heb ik geen probleem met eten, dus dan eet ik dan extra goed.

succes ermee

9. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik had hier tot 14 weken ook wel last van. Kon geen (gekookte groente hebben. Wel pasta, nasi, bami e.d. maar geen hollandse pot. At dan ook nauwelijks groente, maar nam wel wat rauwkost en extra fruit. Heb bij de 1e afspraak de vk gevraagd of dit kwaad kon, maar dat was het niet geval. Moest me er geen zorgen over maken en heb dat toen ook niet meer gedaan.

10. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie reacties! Het stelt me weer wat gerust! Woensdag avond hebben we de 20 weken echo. Ik hoop zo op een goeie en mooie echo. Waarop te zien is dat ons kindje goed groeit en natuurlijk gezond is!

Ik slik inderdaad speciale multi vitamine voor zwangere vrouwen. En overdag gaat het eten ietsjes beter, dus daar moet ik het maar meer van nemen.

11. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Herken het ook heel goed uit mijn zwangerschap. Had tot op zekere hoogte ook wel trek tot ik het eten rook. Daarom kookte mij man altijd. Maar ook zodra het eten voor me stond, was mijn eetlust totaal verdwenen... verschrikkelijk zeg! De verloskundige heeft ook altijd gezegd tegen mij gezegd dat het niet zo erg was mits ik wel genoeg dronk, vitamines bleef slikken en toch kleine beetjes probeerde te eten (fruit, brood, etc)

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Overdag gaat het bij mij ook beter ja.
    Niet zo veel luchtjes he, aan brood.

Ik word trouwens ook kotsmisselijk van de geur van de brokken van onze kat.

13. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    @ Yessie, bedankt voor je reactie. Fijn te lezen dat jouw verloskundige zegt dat het niet veel uit maakt, mits je je vitamine in neemt en genoeg drinkt en gewoon overdag probeert 'normaal' te eten (brood/fruit). Ik herken mezelf in je verhaal...

@ Nijntje, ook bedankt voor je reacties. Katten brokken ruiken al niet heerlijk, haha! Arme kat! Ook maar droog brood voor de kat, hahaha geintje...

Deel Deze Pagina