Tip voor brood eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Mowtom, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo,

mijn meisje is nu bijna 8 maanden maar ze eet eigenlijk nog geen brood.
    Heb het een paar keer geprobeerd maar ze stikt er gewoon bijna in. Lijkt mij dat ze er nog niet klaar voor is of niet?
    Als ze een stukje brood in haar mond zit en dat zit wat op haar huig dan gaat ze kokhalsen en dan komt al het vocht weer eruit als ze ervoor iets van fruit of melk op heeft (eerder die ochtend).

Heb je nog tips hoe ik het brood kan geven? Ik las ook al eens om het te soppen in melk, maar ze mogen toch nog geen gewone melk? Moet ik dan om te soppen opvolgmelk klaar maken?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog wel makkelijk vind om gewoon een flesje te geven om die tijd ivm het eten van mijn oudste zoontje. Is dat heel erg, dat ze gewoon een fles krijgt, komt ze stoffen te kort dan of maakt het nog niet zo heel erg uit?

Ik hoor graag van je...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Voor de voedingsstoffen kan het geen kwaad hoor als je kindje nog geen brood eet. Wat je wel kunt doen is het flesje warm maken en geven en een beetje opvolgmelk bewaren om een paar stukjes brood iets zachter in te laten weken.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina