minder eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamara1979, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Hoi, mijn dochtertje Sanne is bijna 1 jaar, maar eet een stuk minder dan voorheen. Zijn er meer kindjes van 1 jaar die opeens minder gaan eten. Er is van de week wel weer een tandje door, waardoor ze dus bijna niks at. Ik vroeg me af of ze gewoon minder gaan eten.

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    hallo

Vanaf een jaar of 1 krijgen ze voorkeur voor bepaald eten.
    Ze beginnen dus echt te merken wat ze wel en niet lekker vinden.
    Het is even een tijd waar je door heen moet..
    Probeer er een leuk spelletje van te maken als ze het vies vind.
    Ga geen eten dwingen als ze echt niet wil.. het is heus niet erg als ze een keer minder eet.. wil ze het eten niet dan probeer je later een stukje fruit ofzo.
    Succes!

3. Tamara1979

23 jan 2008
    89
    0
    0
    Ja voorkeur begint ze inderdaad te krijgen. Wat ze niet wil, dat gooit ze op de grond en wordt gewoon driftig. ha ha
    Maar goed, ze krijgt toch wel een keer weer honger. Ik had ook het idee dat ze gewoon minder nodig heeft. Maar vind het verschil zo groot, met wat ze nu eet en voorheen. Het zal inderdaad dan wel een fase zijn...
    Bedankt!

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Mijn zoon eet sinds kort ook een stuk minder dan voorheen. Voorheen at hij echt als een bootwerker, nu eet hij een bescheiden portie. De kinderarts op het cb zei dat dat normaal is, omdat kleine kinderen na het eerste jaar ook veel minder hard groeien.

Dus ik zou me er geen zorgen over maken, tenzij je kindje heel erg afvalt, suf wordt of zich anderszins niet normaal gedraagt.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina