Minder flesvoeding geven zodat ze meer gaat eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 16 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb me laten vertellen dat ik Elena eigenlijk teveel flesvoeding geef, waardoor ze de hele dag door gewoon vol zit en daarom geen fruit en groentehapjes eet. Wat denken jullie hierover?

Ik geef Elena nu omgeveer 800 cc flesvoeding (Friso Comfort) per dag. Ze eet en paar hapjes fruit en (als ik geluk heb) een paar hapjes groente per dag. Het fruit gaat nog (met veel gedoe een half potje), maar de groente is echt een ramp! Als ik geluk heb, wil ze een kwart potje, maar meestal gaan na 3 lepeltjes de kaken op elkaar en weigert ze.
    Daarnaast knabbelt ze een klein rijstwafeltje weg, soms wat kruimeltjes brood en een klein bakje Danoontje.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit nu moet aanpakken hoor. Als ik haar minder flesvoeding geef, krijgt ze helemaal bar weinig binnen. Maar als deze theorie klopt, moet ik het dus wel doen om haar meer groente en fruit te laten eten..

Ppff, wie heeft raad?

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Misschien eerst proberen om fruit of groente te geven en daarna pas een flesje?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze is nog geen 7 maanden, ik zou me er nog geen zorgen om maken. Tot hun eerste jaar doen ze het nog prima op alleen melk. Je zou inderdaad kunnen proberen eerst wat groente of fruit te geven en daarna de fles. Maar je hebt kans dat het sowieso over een maandje al een stuk beter gaat.

Deel Deze Pagina