werken met medicatie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door trotsemama2401, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama2401

trotsemama2401 Bekend lid

11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland
    Hallo, Ff een vraagje.

Ik werk met medicijnen, maak baxter verpakkingen (voorverpakte medicijnen) voor ziekenhuizen, apotheken en instellingen.

Dus veel in aanraking met allerlei medicijnen en natuurlijk hun stof.

Ik ben nu 4 weken zwanger, en eind deze week 3 weken vakantie. Moet ik t nu al gaan vertellen om eventuele risico`s te vermijden?

Ook maak ik af en toe de machines schoon met schoonmaak schuim en dus ook veel stof en medicijn resten. en moet zware onderdelen tillen.

Ik probeer er goed aan te denken om handschoenen te dragen en een pincet te gebruiken maar vind t wel eng.

Morgen gesprek aan gaan of pas na de vakantie.

Ook is t zo dat mijn moeder er werkt en die t nog niet eens weet en dat eigenlijk ook nog niet wil vertellen.

HELP!!!

2. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Heb je geen zwangere collega's die je voor gegaan zijn? Hoe hebben zij dit opgelost?

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja hoe deden andere collega's het? Mij lijkt het dat je meteen moet stoppen met werken ofwel krijg je aangepast werk?
    Want mij lijkt het wel gevaarlijk.. Ik zou het meteen melden!

4. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Ik zou het dan als eerst aan je moeder vertellen(zou het lullig vinden als mijn leidinggevende het eerder weet dan mijn moeder), misschien dat zij je verder kan helpen.
    Ik ben een leek, maar in hoeverre kan het kwaad om medicatie alleen vast te houden (je neemt het niet in en ademt het denk ik ook niet in)

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Werken jullie dan niet met handschoenen? Daar sta ik eigenlijk best van te kijken ook door huidcontact kun je medicatie opnemen.

Ik zou het zeker even navragen aan je leidinggevende

6. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf in een apotheek, en hier is t advies zoveel mogelijk lossr tabletten/drankjes uitvullen onder de afzuigkast..
    Hebben jullie geen mondkapjes? Handschoenen inderdaad?

En toch je leidinggevende op de hoogte brengen, want in n baxter kan ook n voor vrouwen gevaarlijk middel verpakt worden.
    Die mag ik ook niet meer aanraken (net als chemokuur tabletten)

7. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Opzich valt dat wel mee. Niet elk middel is geschikt om door de huid opgenomen te worden.
    Ik sta er meer van te kijken ivm hygiëne. Al komen er geen mensen handen aan te pas bij het vullen van de zakjes

8. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf in een ziekenhuis als verpleegkundige en ik heb eerlijk gezegd nog niet echt gehoord dat baxters of andere medicatie schadelijk is voor zwangere vrouwen...

In dit geval zouden alle verpleegkundigen (gelijk welke dienst ze werken) onmiddellijk moeten stoppen met werken en dit is in België toch niet het geval..

Ik werk nu niet op een verpleegafdeling maar consultatiedienst maar degene die op een verpleegafdeling werken, maken nog steeds infusen en hangen ze aan, geven nog steeds medicatie aan de patiënten...

Ik zie eerlijk gezegd geen enkel risico, toch niet met medicatie... Verpleegkundigen die onmiddellijk moeten stoppen of op 6 maand is omwille van andere risico's (stralen, bloedcontacten, ...)

Ik zou ook eens polsen bij andere collega's die er zwanger zijn geweest, of bel naar de arbeidsgeneeskunde? Zij hebben zeker een risico analyse en kunnen u zekerheid geven (hebben trouwens beroepsgeheim)... je zal toch niet de enige zijn die zwanger is geworden in deze firma?

9. trotsemama2401

trotsemama2401 Bekend lid

11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland
    Ik pak medicijnen mijn een pincet of heb vingercondooms of handschoenen aan, sinds ik gestopt ben met de pil ben ik er wel meer bewust van. Wij werken ook met opium en lithium houdende tabletten ook avorart en combo-dart maar die probeer ik echt te vermijden.

Ik moet nog 2 dagen werken dan 3 weken vakantie. in de vakantie vertellen we t de familie die dan allemaal op de verjaardag komen. Wel vroeg maar ik begin al te groeien dus kunnen niet lang meer wachten. Dus na de vakantie wordt ook t werk ingelicht.

Bedankt voor de reacties

Deel Deze Pagina