minder gaan werken???

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door petitcherry, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi Ladies!

Zoooo weet dat het wat aan de vroege kant is.
    Onze kleine meid is pas 1 week oud hihihihi, maar toch schiet deze vraag steeds door me hoofd.
    Straks in Juli moet ik weer aan de slag :( helemaal geen zin in.
    Nu dan ;).

Voor mijn zwangerschapsverlof werkte ik 4 dagen (36uur) en op de woensdag werk ik s'avonds van 1uur tot 9 uur.
    Nu vraag ik me telkens af of het een idee is om 1dag minder te gaan werken. Maar dat ga je natuurlijk wel merken financieel.
    Hoe hebben jullie dat gedaan???
    Want ik denk dat ik toch liever 3 dagen ga werken ipv 4 dagen.

xxxx

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt bij P&O een proefberekening aanvragen hoeveel het scheelt in salaris. Soms valt dat best mee, omdat je kans hebt dat je met je nieuwe uren net in een andere belastingschaal valt. Ik ging nadat Jelle geboren werd van 30 uur naar 18 uur en dat scheelde maar 100 euro per maand! (had ik jaren eerder moeten doen ;) )

Ik weet niet of je kindje straks naar een KDV of GO gaat, maar als je een dag minder werkt, kost het je natuurlijk ook minder. Daar kun je weer een proefberekening voor maken op Toeslagen

3. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Ik Ben toen mijn dochter geboren werd van 36 uur naar 24 uur verdeeld over 2,5 dag gegaan en bij mij scheelde het wel een hoop in mijn salaris maar ik wilde graag meer thuis zijn en we konden het ook missen gelukkig!

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Jemoet kijken waar jij je prettig bij voelt en haalbaar is.
    Ik ging hier van 32 uur naar 24 uur en ging geloof iets van 150 euro er op achteruit dus viel best mee, aangezien het toch 32 uur scheelt in de maand.

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik ben na mijn verlof ook van 4 dagen naar 3 dagen gegaan (32uur naar 24uur)
    Ik ging er 300 euro op achteruit! Best veel dus.

Wat ik heb gedaan is een jaar ouderschapsverlof opgenomen, is wel onbetaald, maar op deze manier kon ik wel kijken of we het zouden redden met 3 dagen en was ik niet meteen mijn 32uurs contract kwijt.

In augustus loopt mijn OV af, maar ik ben nu gewend aan 3 dagen en ik zou eigenlijk geen 4 meer willen werken.
    Omdat het onbetaald is kan ik gewoon op 3 dagen blijven straks.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb om die reden een jaar ouderschapsverlof; ik heb een contract voor 32 uur en ik werk er nu 24. Mijn contract gaat daarna door op 32 tenzij ik het zelf verander. Ik heb mezelf een jaar gegeven om te zien hoe werken en een kind samen gaat. En ik heb nog een half jaar te gaan maar denk nu al dat ik 24 uur blijf werken. Misschien een idee voor jou? Dan ben je niet meteen je uren kwijt...

Je kan via de belastingdienst ook nog terug krijgen als je ouderschapsverlof hebt, dan moet je een verklaring van je werk hebben en deze kunnen tonen als de belastingdienst daar om vraagt. Mijn vriend heeft ook ouderschapsverlof en wij krijgen best wat terug.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ben van 32 nu naar 24 gegaan. Dus van 4 naar 3 dagen. Heerlijk.

Alleen ik heb gewoon 1 dag ouderschapsverlof in de week genomen. Voor 1 jaar lang. Dus dan krijg je nog iets van 4,11 euro per niet gewerkt uur terug van de belastingdienst.

8. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    Ik wil hier graag even op inhaken, mijn man heeft ook 1 dag ouderschapsverlof en dit kan je aangeven bij de belasting he dan krijg je ook nog wat terug, volgens mij is dat 4 euro per uur
    het scheeld toch weer in de kosten
    ik ben 2,5 dagen gaan werken en omdat mijn moeder en schoonmoeder oppassen hoef ik dus geen kinderopvang te regelen

groetjes babs

9. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van 36 uur naar 32 uur per week gegaan. Heerlijk 1 dag (woensdag) vrij als break in de week. Zou het liefste 24 uur werken maar dan moet ik wel heel veel inleveren per maand. (zo'n 450 euro netto) dus das geen optie. Manlief werkt ook 32 uur, dus dat scheelt in de opvang. Verder 1 dag opa, 1 dag oma en 1 dag opvang

Deel Deze Pagina