Hallo dames, Ben even benieuwd naar hoe de vrouwen hier het hebben aangepakt op hun werk tijdens de zwangerschap. Ik zelf heb een vergroeide rug (scoliose), en ben nu 24 weken zwanger. Ik werk zelf als cassiere, staan achter de service balie gaat allang niet meer, en zitten word ook steeds ongemakkelijker. De dagen van 5 uur houd ik prima vol, maar na een dag van 8 uur ben ik fysiek en mentaal gesloopt. Nou weet ik niet of ik naar m'n baas moet gaan om te zeggen 'ik wil wat rustiger aan doen', voor mn eigen idee is t al heel vroeg... Zijn er hier dames die minder zijn gaan werken, en welke baan betrof het? Groetjes
luister altijd naar je eigen lichaam. Ik ben met 1e na 24 weken ziektewet ingegaan.met 2e na 18 weken.met 3e na 6weken.dit ivm bekken instabiliteit. Ik werkte 5 uur per dag.kantoorbaan. maar ik kon geen 5 minuten stil zitten of langer dan 10 minuten lopen.trappen op ging helemaal niet.voorkom dat erger word en trek op tijd aan de bel.niemand anders doet het voor je.sterkte
Ik zou dit nu al aangeven, luisteren naar je lichaam!! Ze kunnen hier dan nu al rekening mee houden, eventueel kun je voor een aantal uren de ziektewet in en hoef je maar 5 uurtjes te werken op een dag. Zodat je ook langer door kunt werken, is voor beiden partijen fijner!!