Grootvader rijdt kleindochter dood in Lanklaar Bij een dramatisch ongeval op het terrein van een garage aan de Meerkensstraat in Lanklaar (Dilsen-Stokkem) heeft een grootvader zijn eigen, bijna 2-jarige, kleindochter doodgereden. Het ongeval gebeurde rond 11.45 uur. De grootvader, die met een terreinwagen aan het manoeuvreren was, raakte met zijn voertuig het kindje. Het meisje was aan het lopen op een grasveldje, toen ze geroepen werd door haar grootvader of haar peter. Ze rende richting garage en werd aangereden. Ze viel met haar hoofd op de grond en raakte levensgevaarlijk gewond. Onmiddellijk werd ze naar binnen gedragen. In de garage maakte de werkleider zijn bureau vrij, zodat de hulpdiensten het slachtoffertje de eerste zorgen konden toedienen. Het bijna 2-jarig kind uit Maasmechelen werd in kritieke toestand naar het Sint-Jansziekenhuis in Genk overgebracht, waar ze aan haar verwondingen bezweek. Het parket van Tongeren stuurde een verkeersdeskundige naar de plaats van het ongeval. (DWM)
Heel tragisch, het is gebeurd bij een bekende van iemand van de april 2008 mama's Verschrikkelijk toch dat zoiets kan gebeuren.
Verschrikkelijk zeg... Het zoontje van mijn schoonzus is zo een keer aangereden door zijn eigen vader. Ze zouden op vakantie gaan met de caravan en hij reed achteruit, maar zag niet dat zijn kind daar stond. Hij leeft gelukkig nog en het is allemaal behoorlijk goed gekomen, maar door de klap is hij motorisch wel onderontwikkeld en zit hij op het speciaal onderwijs. Doodeng... Ik durf al niet meer te rijden, maar als ik dit soort dingen lees begin ik er ook niet meer aan.
Jeetje wat erg zeg! Voor dat meisje, haar ouders, maar ook echt voor haar opa, die blijft z'n hele leven met een schuldgevoel zitten. Mijn oude buurmeisje is een paar jaar geleden ook doodgereden door haar opa, met de vrachtwagen, ze was toen 14 maanden...
Pfffff, vreselijk... Je zult het maar gedaan hebben. Arme opa.. En de rest van familie, tjeetje.. Je kleine kindje doorgereden. Heftig! Echt heel erg!
Oh wat verschrikkelijk, zeg! Ik zetten vroeger mijn auto altijd vooruit de oprit op, maar dan moet je er achteruit af en met al die kinderen die hier op de straat spelen.... Brrr... Nu zet ik hem achteruit de oprit op, dat voelt in elk geval veiliger met wegrijden...
Jeetje wat erg! arme man, die draagt dit z'n hele leven bij zich. En die ouders .. Bah wat verschrikkelijk
Dit is al vaker in het nieuws geweest. Niet dit specifieke voorval , maar wel soort gelijke dodelijke ongevallen. Lijkt me echt vreselijk..zou niet meer met mezelf kunnen leven!