zwanger :D van een papa2be met autisme

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Priscilla4, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hoi,

ik zal me eerst even voorstellen,
    ik ben Priscilla (schermnaam) en 24 jaar heb een hele lieve vriend van 23 en ben nu bijna 14 weken zwanger van onze eerste.
    nu s het zo dat mijn vriend een lichte vorm van een autisme aanverwand heeft (pddnos) en doordat hij een hoge intelligentie heeft kan hij er zelf ook goed mee omgaan.. gebruikt ook wel lage dosering medicatie en het gaat dan ook gelukkig erg goed..

wel loop ik samen met hem tegen bepaalde kleine dingen aan door zijn ''autisme'' ik neem aan dat er meerdere meiden zullen zijn met een partner met autisme of een aanverwand.. misschien kunnen we hier onze ervaringen en strubbelingen/oplossing ervoor delen..

liefs pris..

2. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    Hallo Pris..
    mijn man heeft de zelfde vorm van autisme als jou vriend, ik ben nu pas 5 weken en 4 dagen zwanger en onder toezicht van het ziekehuis. mijn man gebruikt geen medicatie en ik ervaar weinig problemen met zijn autisme. (niet meer dan ik gewent ben) ik ben ook wel benieuwt of er inderdaad meedere vrouwen zijn met zo'n man of die zelf autisme hebben.

lief daan

3. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Hallo meiden!

Ook mijn vriend heeft pddnos, en ik ben inmiddels bijna 32 weken zwanger van onze eerste. Mijn vriend heeft geleerd met zijn afwijking om te gaan en zich met bepaalde dingen in te houden. Hierdoor merken andere mensen er vrij weinig tot niks van. Ik zelf merk aan bepaalde dingen wel dat hij pddnos heeft maar ik stoor me er niet aan, het hoort bij hem. Mijn vriend gebruikt geen medicatie en is hier ook op tegen.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust :)

4. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hallo dames!

In mijn geval heeft niet mijn man autisme maar ikzelf..
    Ook ik heb een lichte vorm van PDD-NOS, met een iets bovengemiddelde intelligentie..

Mensen die het niet weten merken ook vrij weinig aan mij.
    Denk dat vooral ikzelf er last van heb, omdat ik weet waar ik moeite mee heb.
    Ben in ieder geval heel benieuwd hoe ik het moederschap ga ervaren :)
    Maar tot nu toe voorzie ik weinig problemen, omdat de dingen waar ik moeite mee heb vooral met vreemden te maken hebben.
    De kraamzorg in huis bijvoorbeeld, daar kijk ik wel een beetje tegenop.
    Maargoed, ook dat zal uiteindelijk wel goed komen..

Ik ben dan wel heel benieuwd hoe jullie het vinden om met een partner met pdd-nos om te gaan.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het mede afhankelijk is van de mate van autisme en de manier waarop zich het met name uit. Niets zo onvoorspelbaar als een baby/peuter/kind/puber ... Dat lijkt me best lastig.

Succes!

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    mijn man heeft syndroom van asperger (ook licht), zijn we net een jaar achter. Mijn zoontje van 4 en half gaat binnenkort voor onderzoek naar de psych. Hij heeft best veel 'autistische trekjes' dus voor de zekerheid even kijken wat een professional ervan vind

Deel Deze Pagina