even een eet vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pearl, 8 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pearl

pearl Lid

8 mei 2006
    6
    0
    0
    Brabant
    Hoi,

Ik ben 18 weken zwanger en ik lees vanalles over wel en niet eten , maar dit kan ik nergens lezen of ik dit nu wel of niet mag eten.
    En gisteren zaten we met de familie bij elkaar en het ging over en weer de ene zei dat mag je wel de ander niet.
    Het gaat dus over krabsalade vooral met dit warme weer is het lekker fris ik heb het dus wel al eens een paar keer gegeten dus nu is mijn vraag mag dit wel of niet en zo niet kan het kwaad dat ik het al een paar keer gegeten heb.
    En ik weet zalm mag niet maar een zalmstuk wat ik in de pan bak.
    Het is zo lekker op een bordje met sla vooral met deze warmte.

Alvast bedankt groetjes Marielle

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Marielle,

Krabsalade mag wel, dit kan geen kwaad. Zalm als je het bakt, bbqd, grillt of in de oven is het geen probleem. Het gaat namelijk om de voorverpakte vis, hierbij zit melkzuur om het langer te bewaren en dit kan listeria-bacterie bevatten. Dus eet je het rauw zonder te bereiden dan heb je daarop kans.
    Salades is ook geen probleem mits je het vers maakt en opeet en niet de hele middag in de koelkast laat staan. Je hebt dan kans dat weer dezelfde bacterie een infectie kan veroorzaken. Met alle gevolgen van dien.

Groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina