b12 tekort -> injecties en zwanger worden / zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Memories, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memories

Memories Niet meer actief

Heeft iemand dit mee gemaakt?
    een tekort aan b12 waardoor je injecties moest en je zwanger wilde worden of was/bent

sinds januari na mijn bevalling werd ik erg moe ( kon amper meer lopen), was veel ongesteld, en viel kg's af ongeveer 30kg in 5 maanden.
    toen ben ik naar de ha gegaan en constateerde hij dat ik een ernstig te kort aan b12 had mijn waarde was 57.
    hier voor kreeg ik toen elke week injecties en nu sinds 6 maanden 1x per maand.

ik las dus dat het allemaal invloed kan hebben op je vruchtbaarheid enz.
    en hoe zit het met de injecties als je zwanger bent ?

natuurlijk bel ik als het zo ver is de ha..maar vroeg me af of er hier al wat over bekend is .

en heeft een tekort tijdens de zw invloed op je kindje ?

2. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik krijg die injecties ook en ik zit nou in de icsi behandeling. Maar bij mij hebben ze er niks over gezegt dat het ernstig was en ze weten dat ik die spuiten krijg. Dus zal wel mee vallen denk ik zo en anders toch nog echt even navragen bij je dokter. Raar he? dat zo een vitamine al die rare klachten kan veroorzaken.

3. Memories

Ja het verbaasd me nog steeds..ik dacht eerst oh ik eet een extra appeltje en t is over maar zo werkt het helaas niet. .

4. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Hahaha nee idd, en je merkt ook gelijk wanneer het tijd is voor een nieuwe spuit tenminste ik wel want word weer gelijk moe. Maar het is maar iets raars

5. Memories

ja klopt ik merk de laatste week dat ik hem echt weer nodig heb !

6. MMMarian

MMMarian Bekend lid

12 mei 2013
    515
    0
    0
    Ikzelf heb ook b12 tekort met een waarde van 40 toendertijd.. wekelijkse injecties..

Ik heb de huisarts ook ernaar gevraagd of het risico was die injecties, maar dit is niet zo.. Wat wel effect heeft op de vruchtbaarheid en je cyclus is het tekort ;) Dus beter injecteren, dan tekorten houden :)

7. Memories

Dus als je blijft injecteren dan verklein je de kans op onvruchtbaarheid en heb jr kans dat je cyclus weer normaal word ?
    Hier is dat trouwens al verbetert eerst was ik 4 maanden lang ongi en daarna 2x in de maand en nu gewoon 1x in dr maand.
    Ook de pil hielp toen niet om me cyclus weer normaal te krijgen maar nu lijkt het erop van wel.

Deel Deze Pagina